• Anonym (00000000)

    Utgången utbetalningsavi CSN

    Nu är det så här att jag har för en tid sedan fått en utbetalningsavi från CSN på en relativt stor summa pengar. Denna går ut imorgon lördag och jag kan ej få ut pengarna med denna avi.

    Summan har varit för stor för att kunna hämtas ut i de butiker som samarbetar med detta system. Dessutom tar butikerna ut en avgift på 40 kr. Detta har gjort att jag ej har hämtat ut den i butik.


    För att få ut pengarna gratis kan man gå till den bank där man är kund så sätter dem in pengarna på ens konto. Min bank är Nordea och deras kontor här där jag bor har endast haft öppet på förmiddagarna mån-fre. Dessa tider har jag ej haft möjlighet att ta mig dig. Jag visste att avin gick ut i slutet av aug, men jag trodde att det va typ nästa vecka.

    Jag ringde nyss till Nordea och dem sa att man kan skicka avin till dem med ifyllt kontonummer för att den vägen få pengarna insatta på sitt konto. Detta är tyvärr försent för mig. Banken kunde alltså inte hjälpa mig att få ut pengarna.


    Avin är kopplad till Swedbank och enligt personen på Nordeas kundtjänst skulle Swedbank skicka tillbaka pengarna till CSN vilket kan ta upp mot två veckor. Därefter trodde personen från Nordea att jag efter det kunde få ut pengarna igen från CSN.


     


    Är det någon som kanske har varit med om liknande eller vet om det är möjligt för mig att kunna få ut dessa pengar eller om det är helt kört?

    Tacksam för svar.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-23 21:20
    Förresten så har alla Nordeas kontor i hela landet stängt på helgerna.
  • Svar på tråden Utgången utbetalningsavi CSN
  • 10bPappsen

    Du har ju själv svaret. Betala 40 eller vänta på att nästa avi skickas ut, alternativt ge dom ett bankkonto så slipper du flera stenåldersavier.

    Pengarna brinner inte inne.

  • Anonym (00000000)
    10bPappsen skrev 2019-08-23 21:31:50 följande:

    Du har ju själv svaret. Betala 40 eller vänta på att nästa avi skickas ut, alternativt ge dom ett bankkonto så slipper du flera stenåldersavier.

    Pengarna brinner inte inne.


    Nej, summan är för hög för att kunna hämtas ut i butik. Sedan vet jag ju inte om jag verkligen kan få ut pengarna på nytt från CSN i och med att det bara var vad hon på Nordea sa. Jag ville mest bara höra om någon hade varit med om samma och hur denne löste det.
  • Anonym (***)

    Ja, det är kört för tillfället. Så går det om man är nonchalant.

    Se det som en läxa, nästa gång fixar du det med en gång. Och du, fixa så att CSN sätter in pengarna på ditt konto. 

  • Anonym (***)
    Anonym (00000000) skrev 2019-08-23 21:35:31 följande:
    Nej, summan är för hög för att kunna hämtas ut i butik. Sedan vet jag ju inte om jag verkligen kan få ut pengarna på nytt från CSN i och med att det bara var vad hon på Nordea sa. Jag ville mest bara höra om någon hade varit med om samma och hur denne löste det.
    Varför har du inte ringt CSN och frågat?
  • 10bPappsen

    Men även om inte Nordea har öppet finns det andra banker som har. Så att betala 40 är fortfarande en möjlighet. Fråga även växlingskontor. Forex är en bank numera.

  • Anonym (00000000)

    Jag ringde precis till Swedbank vilka är dem om har hand om systemet med utbetalningar av bl. a. studiemedel från CSN. Där fick jag veta att det var kört med just denna avi, men att pengarna skulle återgå till CSN och sedan återbetalas till mig så fort jag, via Swedbanks hemsida, har anmält mitt kontonummer.

    Så pengarna kommer jag att få ändå om än något senare.

  • Anonym (Va)

    Om summan är så stor så kan du väl betala 40kr för att få dom? Förstår inte problemet, du har svarat på din egen fråga

  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Om du verkligen vill ha pengarna direkt kan det funka med Forex. Kräver de att du ska ha ett konto tror jag du kan skaffa det direkt på plats.

  • Anonym (00000000)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2019-08-23 22:58:26 följande:

    Om du verkligen vill ha pengarna direkt kan det funka med Forex. Kräver de att du ska ha ett konto tror jag du kan skaffa det direkt på plats.


    Nej jag måste inte ha pengarna direkt. Jag klarar av att vänta någon vecka eller två.
Svar på tråden Utgången utbetalningsavi CSN