• Anonym (Em)

    Tråkiga måltider

    Hej, här kommer en anonym tråd om en lite udda grej i vårt förhållande som jag funderar över..

    Vi har bott ihop i snart sju år men det är inte min första sambo.

    Nu till saken.. Vi har så sjukt tråkiga måltider. Man sätter sig bara och äter och sen är det bra. Jag vet inte alls hur jag ska beskriva det, men det är som att det aldrig blir nån måltids - stämning på tu man hand. Ni vet, man sätter sig ned o nån säger var så god, och man stänger av lite allt utanför, och bara äter middag.

    Så är det inte i det här förhållandet.. Sambon ska alltid springa upp och ned och hämta en massa saker innan vi kan sätta oss till ro. Pepparkvarnen saknas.. Jag har tagit fram fel ost, det ska va den andra. Nåt bestick måste bytas av okänd anledning. Vattnet var inte tillräckligt kallt. En tröja måste hämtas..

    Samma procedur även innan vi ens sätter oss. Sambon s k a liksom b a r a skicka det där viktiga smset, sätta mobilen på laddning, öppna nåt viktigt brev el liknande. -vänta, vänta.. vänta jag kommer jag ska bara. Under tiden kallnar maten på bordet!

    När vi sen käkar så äter vi bara. Spelar ingen roll om det är till vardags eller en finmiddag hemma. Det pratas på i samma tempo som innan. Samma samtalsämnen som när som helst..

    Jag börjar tycka det här är lite tråkigt..

  • Svar på tråden Tråkiga måltider
  • Anonym (Anna)

    Ni verkar ha ett tråkigt förhållande. 

    Vad gör du för att måltiderna ska bli romantiska eller trevligare?

  • Anonym (Em)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-23 22:25:52 följande:

    Ni verkar ha ett tråkigt förhållande. 

    Vad gör du för att måltiderna ska bli romantiska eller trevligare?


    Ja det blir tråkigt. Ibland lägger vi båda ned tid på att förbereda en riktig trevlig middag.. Men när vi väl sätter oss för att äts blir det ändå ingen stämning.

    Sambon är inte så mkt för nåt romantiskt. Vill av nån anledning helst inte ha duk på bordet. Det är fult? Tycker inte det är så noga att duka fint.
  • Anonym (J)

    Äter gör man minst 3 gånger per dag. Vem orkar tjorva till det? Vem orkar prata om samma saker med samma människa som man träffat i flera år varje dag? Hur orkar ni ens bry er om att laga annan mat än det mest basic som ni behöver för att överleva? Mat är trist.

  • Anonym (Jill)

    Min man är likadan och för att inte ruttna så har vi börjat äta middag i vardagsrummet framför tv. Vi gillar samma program och enas lätt om vad vi ska titta på och våra middagar har blivit så mycket roligare och lättare. Vi småpratar om programmet och mår gott.

    De gånger vi äter i köket accepterar jag stök från maken och jag läser en tidning eller bok. Det får vara så.

    Vill jag ha en fin kväll så väljer vi att äta ute på restaurang och då går det bra.

    Jag tror att du får acceptera läget och hitta på något med de förutsättningar ni har. Efter 7 år borde du veta att dina förhoppningar inte blir som du tänkt.

Svar på tråden Tråkiga måltider