Inlägg från: Anonym (folkvett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (folkvett)

    Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?

    när man läser om manliga oskulder så är det inget kvinnor vill ha.... sexet ska vara bra från början.... det ska klicka sexuellt direkt....

  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Klokt) skrev 2019-08-24 17:16:34 följande:
    Klokt svar.

    Min sambo var min första sexpartner. Jag var 23år. Han gjorde sexdebut som 14åring.

    För oss tog det några veckor/en månad men allt var så nytt och jag ville ta det lugnt i början tills jag blev bekväm med honom och därefter började vi testa saker.

    Han var väldigt fin och lugn och tog allt i min takt.

    Det tog inte lång tid innan sexet blev bra, bättre, bäst och nu 7 år efter är det helt fantastiskt.

    Allt handlar om hur bekväm man är och hur bekväm man kan vara med sin sexpartner.
    det är för att du är kvinna det.... då är det ok att man tar det lugnt i början tills hon blir bekväm.... för en man är det skillnad.... han ska kunna allt direkt, där är det inte tal om att han behöver få ta det lugnt i början....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Klokt) skrev 2019-08-25 09:59:14 följande:
    Enligt vem?

    I fallet du tar upp så får du det att låta som att kvinnor kräver att en kille inte får vara nervös/obekväm/fumlig.

    Som flera andra har skrivit så är det bådas ansvar att sexet ska bli bra.

    Jag personligen skulle aldrig anta att någon måste vara bra i sängen från start. Allt handlar om hur bekväm man är och personkemi.

    En person kan vara jättedålig i sängen med en sexpartner men helt fantastisk med en annan sexpartner för att det känns bättre med den andra.

    Vi människor är ju inga maskinellt drivna sexrobotar som är förinställda på Bra Resultat.

    Sen har ju olika människor olika lätt/svårt att komma och man har olika uppfattningar om vad som är skönt och inte skönt
    enligt många kvinnor... en man får inte vara just det du räknar upp: nervös eller fumlig....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Hej) skrev 2019-08-25 10:11:37 följande:

    Har jag träffat någon som jag är kär i och vill ha så spelar sexet ingen roll. Jag kan vänta i all evighet på att det ska bli bra, men som sagt, för min del är sex inte viktigt, viktigast är att jag får vara tillsammans med den jag är kär i.


    skönt att det finns kvinnor som dig... det finns hopp om mänskligheten....
  • Anonym (folkvett)
    Fiona M skrev 2019-08-25 10:22:47 följande:
    Jag vet ingen som tror att sexet ska klicka 100% direkt, däremot måste man ju testa och prata för att det ska bli bättre.

    TS, hur pratar ni kring sexet nu?
    har skrivit i trådar om manliga oskulder, för jag var själv överårig oskuld.... och det är en jävla attityd mot manliga oskulder... ingen ödmjukhet att hämta där inte, hos många kvinnor.... och de kräver just det, att sex ska funka direkt....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Igen) skrev 2019-08-25 10:23:26 följande:
    Enligt många kvinnor får en man vara nervös och fumlig i början
    ja, det är ett lotteri vilken typ av kvinna man träffar på om det blir sex.... tur att jag träffade en ödmjuk kvinna när jag hade sex första gången.... och att jag inte var fumlig, nervös var jag dock.... allt kan väl inte vara perfekt antar jag....
  • Anonym (folkvett)
    Fiona M skrev 2019-08-25 10:38:40 följande:
    De trådar jag har sett har ingen tagit upp att sexet måste funka direkt, däremot har folk vänt sig mot när männen gnällt och känt sig _berättigade_ till sex.
    jag tror att samtliga trådar jag läst och skrivit i så har många kvinnor sagt just att sexet ska funka direkt när de träffar en man....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Klokt) skrev 2019-08-25 11:09:59 följande:
    Fast om du refererar till de som skriver trådar på familjeliv så är ju de isåfall en betydligt liten skara.

    Klart att det finns kvinnor som tycker så men de få kvinnorna som tycker så, det är ju vad dom tycker.

    Det betyder inte att alla kvinnor går och tänker och tycker så. Det får ju stå för de personerna som tycker och tänker så.

    Långt ifrån alla kvinnor tycker och tänker så
    det är därför jag skrev "många kvinnor", istället för "alla"... det är också därför det är ett lotteri när man träffar en ny kvinna... antingen är hon typen som kräver att sexet ska funka direkt, eller så är hon inte den typen....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Klokt) skrev 2019-08-25 09:59:14 följande:
    Enligt vem?

    I fallet du tar upp så får du det att låta som att kvinnor kräver att en kille inte får vara nervös/obekväm/fumlig.

    Som flera andra har skrivit så är det bådas ansvar att sexet ska bli bra.

    Jag personligen skulle aldrig anta att någon måste vara bra i sängen från start. Allt handlar om hur bekväm man är och personkemi.

    En person kan vara jättedålig i sängen med en sexpartner men helt fantastisk med en annan sexpartner för att det känns bättre med den andra.

    Vi människor är ju inga maskinellt drivna sexrobotar som är förinställda på Bra Resultat.

    Sen har ju olika människor olika lätt/svårt att komma och man har olika uppfattningar om vad som är skönt och inte skönt
    tror många män kan skriva under på att kvinnors förväntningar på män, och attityden mot män, är långtifrån ödmjuk.... så är det i dejtingsvängen nuförtiden.... det kan vara kallt och hårt många gånger....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Igen) skrev 2019-08-25 11:28:05 följande:
    Alla kvinnor eller en del?
    tillräckligt många för att man insett att kvinnor inte alltid behöver vara så underbara som man trodde förut.... kvinnor måste vara aktsamma med vilka män de träffar, och får stå ut med mycket skit, dickpics, oönskade sexförslag osv... faktum är att även män bör vara aktsamma med vilka kvinnor de träffar... finns många  kvinnor som gärna försöker utnyttja män, är elaka, vill trycka ner osv....
  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Vad är bra?) skrev 2019-08-25 11:42:19 följande:

    Vad är bra sex?

    Sex är en aktivitet som man gör tillsammans. Om man har en bra kemi mellan sig och kan kommunicera så känner man det på en gång.

    Att man då inte presterar något speciellt, visar upp sig eller inte gör allt på en gång utan bara är aktiva med varandra och lär känna varandra sexuellt i lugn och ro innebär ju inte det att sexet är dåligt.

    Jag skulle säga att dåligt sex alltid har att göra med bristande kommunikation och lyhördhet för varandra. Som sagt finns det kemi och kommunikation så vet man att det kommer funka även om fysisk prestation inte är på topp. I en sån relation dör inte allt bara för att inte kuken står i givakt 24/7.


    enligt många kvinnor så är bra sex med en man som inte är osäker, han tar för sig, och dominerar, får henne att känna sig kvinnlig... och jo, kuken ska vara hård
  • Anonym (folkvett)

    jag kan bara hoppas att killar som är oskuld träffar på den typen av kvinna som inte ratar en direkt om man tappar ståndet första gången, utan att man kan ha det mysigt och skönt ihop ändå.... så var det för mig... jag kunde lika gärna ha träffat en kvinna som dömde ut mig som omanlig och aldrig mer vilja ses....

  • Anonym (folkvett)
    Anonym (Vad är bra?) skrev 2019-08-25 12:32:04 följande:
    Vad menar du med många kvinnor? De normer som du ger uttryck för här låter som direkt tagna ur porrfilmer som är riktade mot män.

    Man väntar inte in bra sex. Sex är något två personer gör tillsammans. Det handlar om kommunikation och personkemi. Att dominera en som passivt väntar låter som motsatsen till kommunikation.
    ja, kanske kvinnor som skriver i trådar här, utger sig för att vara män.... för sådär låter det ofta i trådar som handlar om sex med en ny, och oskulder....
Svar på tråden Kvinnor, hur länge väntar ni på att se om sexet blir bra i ett nytt förhållande?