• Anonym (Tts)

    Ensamt - göra vad som helst

    Jag är så ensam att jag nästan vill bli av med min lägenhet hyresrätt i Stockholm så att jag kan hyra ett rum och flytta runt i stället för att tyna bort ensam. Finns det fler som jag? Hade jag bott större så hade jag hyrt ut mitt del av lägenheten. Men ja bor litet. Finns det fler som jag som inte står ut med ensamheten?

  • Svar på tråden Ensamt - göra vad som helst
  • Anonym (A)

    Det låter väldigt tungt.. jag hoppas att du kommer ur känslan av ensamhet. Har själv lidit av såna känslor tidigare, även fast jag inte varit ensam så har jag känt mig extremt ensam.. en psykolog sa en gång till mig ?fake it till you make it?, jag förstår lite nu vad hon menade. Ibland om man inte vill eller orkar engagera sig, träffa familj, kompisar, gå till jobbet osv, så måste man ändå tvinga sig, även om det känns meningslöst, då det förhoppningsvis kommer resultera i att man mår bättre.. tror inte det är en bra idé att göra dig av med din lgh, hyr ut den om du inte vill bor där, men gör dig inte av med den och särskilt inte nu när du känner såhär då allt faktiskt är föränderligt och du kommer förhoppningsvis inte känna såhär för alltid.

  • Anonym (Tts)

    Tack för att du svarade.

    Men jag har ju ingen. Jobbet, finns inte. Kompis? Var?

    Men mår så dåligt. Fast i gyttjan.

    Förlåt att jag är negativt. Men så är det.

  • Teresiat

    Låter jobbigt :( provat professionell hjälp/samtalsstöd? Det är svårt att skapa nya relationer eller bekantskaper om man mår dåligt.

  • Anonym (T)

    Finns många fler som du. Ensamhet är ett gissel, och tyvärr är väl det speciellt vanligt i Sverige där alla håller sig till sitt.

  • Anonym (A 2)
    Anonym (A) skrev 2019-08-25 17:48:45 följande:
    Det låter väldigt tungt.. jag hoppas att du kommer ur känslan av ensamhet. Har själv lidit av såna känslor tidigare, även fast jag inte varit ensam så har jag känt mig extremt ensam.. en psykolog sa en gång till mig fake it till you make it, jag förstår lite nu vad hon menade. Ibland om man inte vill eller orkar engagera sig, träffa familj, kompisar, gå till jobbet osv, så måste man ändå tvinga sig, även om det känns meningslöst, då det förhoppningsvis kommer resultera i att man mår bättre.. tror inte det är en bra idé att göra dig av med din lgh, hyr ut den om du inte vill bor där, men gör dig inte av med den och särskilt inte nu när du känner såhär då allt faktiskt är föränderligt och du kommer förhoppningsvis inte känna såhär för alltid.
    Håller med
  • Anonym (Tts)
    Anonym (Fia) skrev 2019-08-25 21:05:33 följande:

    Varför jobbar du inte?


    Sjukskriven, depression.

    Men hur blir jag frisk om jag är ensam som leder till depression?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Tts) skrev 2019-08-25 21:49:08 följande:

    Sjukskriven, depression.

    Men hur blir jag frisk om jag är ensam som leder till depression?


    Hur gammal är du?Har du funderat varför det blev såhär att du känner dig ensam?
  • CeciliaMaria82

    Jag känner likadant, så ensamt, inga vänner, ingen att vara med, ingen att ringa, ingen som hör av sig till mig, frågar hur det är. Bara jag och åter jag men plötsligt händer det väll för alla... Man måste vara starta någonstans för att nå dit

Svar på tråden Ensamt - göra vad som helst