• SysterMi

    I Väntan på Nipt

    Hej!
    Är gravid med tredje barnet v10+2 idag. BF Mars 2020.
    Gjorde NIPT på Barnmorskehuset i Göteborg i går och väntar med spänning på resultat. 
    Någon annan som väntar?

  • Svar på tråden I Väntan på Nipt
  • catherine0321

    väntar också! Fick 1.2 på kub med 4mm nackspalt. Hur var din? Är i vecka 13+4. Det är så himla jobbigt att få vänta några veckor innan man får svaret.

  • astors

    Jag gjorde NIPT för ca 10 dagar sen och fick besked att de inte fick ut tillräckligt mycket dna den bebis. Ska göra om NIPT på fredag. Otroligt seg väntan :(

  • Gullego

    Men va konstigt .. vilken vecka gjorde du testet?

    Jag gjorde i fredags v 10+6 och svaret skulle komma på fredag .. 4 dagars väntan till

  • astors
    Gullego skrev 2019-09-16 16:48:26 följande:

    Men va konstigt .. vilken vecka gjorde du testet?

    Jag gjorde i fredags v 10+6 och svaret skulle komma på fredag .. 4 dagars väntan till


    Det var vecka 11+2.. är lite orolig efter att ha läst runt på nätet men hoppas på att vi får svar efter nästa. Väldigt ovanligt som jag förstått
  • Cattapult

    Ska göra NIPT på fredag i v 16 ( bf mars 2020)

    Helt oförberedd på att vara såhär långt gången i grav som upptäcktes för en vecka sedan.

    Vi är 41 resp 47 år med barn sedan tidigare på vars ett håll.

    Generellt orolig i denna situation ovh hoppas få insikt i barnets mående.

    Hur har det gått för Er andra?

  • Lustablong

    Jag fick svar på NIPT för två veckor sedan. Inga kromosomavvikelser på 13, 18, 21 samt könskromosomerna. Fick veta på testet att vi väntar en pojke

  • Susbus13

    Väntar 3e barnet, 39 år och gjorde ett Nipt idag v. 13, nervös väntan och förhoppning på ett brev och inte telefonsamtal =)

  • Susbus13

    Ja, är allt ok kommer det ett brev, annars ringer de för mer information sa de till mig. Gjorde på Östra Gbg.

  • Ixxy

    Vi gjorde på Barnmorskehuset i GBG och fick svar idag! 8 nervösa dagar. Supertrevliga och professionella! De skulle ringa om negativt besked - vi fick ett Mail (bra besked). BF April 2020.

  • Susbus13
    Ixxy skrev 2019-10-03 18:15:36 följande:

    Vi gjorde på Barnmorskehuset i GBG och fick svar idag! 8 nervösa dagar. Supertrevliga och professionella! De skulle ringa om negativt besked - vi fick ett Mail (bra besked). BF April 2020.


    Åh så skönt för er, grattis och hoppas allt går bra fortsatt <3 =)
  • Susbus13
    Cattapult skrev 2019-10-17 22:04:50 följande:

    Fick också brev Med snigelpost måndags


    Bra besked hoppas jag =)
  • Susbus13
    Cattapult skrev 2019-10-18 10:07:58 följande:

    Ja :) enorm lättnad.

    är det några oklarheter eller avvikelser, så får man ett telefonsamtal.


    Härligt, ja det var ett efterlängtat brev =) Fick ni besked om könet?
  • Cattapult

    Vi kan ringa och kolla det på måndag :) Jag vill gärna kolla könet. Tycker det är SÅÅÅ spännande!! Trott 95% pojke hela tiden, fick den känslan. Men inatt drömde jag att det var en flicka och det gjorde jag förra ngn också, när jag fick en flicka. <3

  • nypan78

    Vi var på KUB idag vecka 12+4. Är helt förkrossad över sämsta möjliga resultatet vi fick. 1:2 för trisomi 21 och 1:21 för trisomi 13/18. Ultraljud var fint men blodprovet drog tydligen ner.

    Nu kan jag välja att göra nipt, moderkaksprov på måndag eller fostervattenprov i vecka 15 för att få 100% svar.

    Någon som,haft så dåligt resultat och sedan fått bra på NIPT?

  • Susbus13
    nypan78 skrev 2019-10-22 20:51:56 följande:

    Vi var på KUB idag vecka 12+4. Är helt förkrossad över sämsta möjliga resultatet vi fick. 1:2 för trisomi 21 och 1:21 för trisomi 13/18. Ultraljud var fint men blodprovet drog tydligen ner.

    Nu kan jag välja att göra nipt, moderkaksprov på måndag eller fostervattenprov i vecka 15 för att få 100% svar.

    Någon som,haft så dåligt resultat och sedan fått bra på NIPT?


    Åh, jag hoppas verkligen att det ser annorlunda ut på de andra testerna, håller alla tummar för er <3
Svar på tråden I Väntan på Nipt