• Anonym (Ensam)

    Han som inte skadar kvinnor.

    Jag är medveten om att jag är ett problem.

    När jag blir ledsen och sårad kan jag inte hantera det, utan skriker orden, vill såra tillbaka, puttar honom, tar tag i hans arm. Han gör tillbaka, värre. Jag vill göra värre, gör värre. Han gör 10 gånger värre. Han ska alltid göra så mycket värre. Jag nyper honom, han nyper tillbaka, tar stryptag.

    Han säger att jag är psykopat. Jag säger att jag inte orkar med att han ständigt ignorerar mig och visar ointresse i vad jag säger.

    Han säger att han är rädd för mig, en 50 kg smal tjej. Han en 80 kg tränad kille.

    Beröringen av tröjan får kroppen att ömma efter rivsår och det kommer blod från läppen. Men han har inte slagit, så han har inte gjort något fel.

    Han är oskyldig, jag får skylla mig själv. Den dom är starkast bestämmer.

    Hand historia lyder att jag är psykopat, liksom hans ex.

    När han är arg är hon så mycket bättre än mig.

    Alltid är han bättre än mig.

    Jag vill bli en bra människa, så jag kan göra slut. Jag vill bli bra så att ingenting är mitt fel. Jag vill bli den jag var innan, så jag inte förtjänar olycka. Jag har sökt hjälp för att lära mig hantera mina känslor.

    Jag vill bli bättre, så han inte kan kalla mig sjuk. Så att han inte tycker jag är den enda kvinnan man får skada.

    Jag vet att jag gör fel och jag vet att han gör fel. Han vet att jag gör fel.

  • Svar på tråden Han som inte skadar kvinnor.
  • BurningDiamond

    Du brukar våld mot honom, det är fel.
    Han brukar våld mot dig, det är fel.

    Ingen av er mår bra i er relation.
    Det bästa du kan göra för er båda är att lämna.

  • Anonym (Ensam)

    Teoretiskt sätt förstår jag det. Och när vi är lugna och sansade har jag försökt. Men jag klarar det bara inte. Då visar han dom aider Han aldrig visar annars och jag tror att det är den han är. Jag är så säker på det, att han är den snälla, fina personen. Att den han är annars har en annan förklaring.

    Därför vill jag må bättre, så jag klarar av att göra slut. Självklart vill jag må bättre i allmänhet.

  • Anonym (Ann)

    Det känns som att han tar fram det värsta i dig genom att ignorera dig. Ibland utövar män psykisk misshandel mot sin partner. När hon reagerar på det kallas hon instabil, sjuk, galen m.m. Fast det egentligen är hans orimliga beteende som orsakar det. Kan det vara så i ert fall?

    Du reagerar på något som får dig att må dåligt.

    Googla på psykisk misshandel.

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Ann) skrev 2019-09-01 07:06:46 följande:

    Det känns som att han tar fram det värsta i dig genom att ignorera dig. Ibland utövar män psykisk misshandel mot sin partner. När hon reagerar på det kallas hon instabil, sjuk, galen m.m. Fast det egentligen är hans orimliga beteende som orsakar det. Kan det vara så i ert fall?

    Du reagerar på något som får dig att må dåligt.

    Googla på psykisk misshandel.


    Jag har googlat. Har även påpekat det för honom. Han svarar att någon som blir utsatt för psykisk misshandel, inte förstår det själv och att jag är sjuk som ens hittar på något sådant.

    Han ser mig heller inte som kvinna, utan psykopat, därför gör han inget fel när han skadar mig.

    Han säger även att han alltid kommer att göra mycket värre på mig, än jag gör på honom, vad det än gäller.
  • Anonym (Spring)

    Han utövar gaslightning på dig. De e han som e psykopat.. spring!

  • Anonym (Exfru)

    Lämna!Du är värd bättre .Ingen man ska vara våldsam i ett normalt och hälsosamt förhållande.(Gäller kvinnor ochså).

  • Anonym (A)
    Anonym (Exfru) skrev 2019-09-03 21:42:01 följande:
    Lämna!Du är värd bättre .Ingen man ska vara våldsam i ett normalt och hälsosamt förhållande.(Gäller kvinnor ochså).
    +1
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Spring) skrev 2019-09-03 21:33:46 följande:

    Han utövar gaslightning på dig. De e han som e psykopat.. spring!


    Jag har bokat tid hos psykolog, för att försöka hitta den starka person jag var för bara några år sedan.

    Jag tänker att det kanske är lättare att lämna honom då. Nu känns det som en omöjlighet. Jag tänker att det vore bäst, men det går bara inte.
Svar på tråden Han som inte skadar kvinnor.