• guldfisk36

    Dagen efter piller

    Hej. Ngn som har erfarenhet av dagen efter piller?

    Den 17 augusti tog jag ellaone efter att kondomen sprack. Samma dag fick jag huvudvärk.

    Jag har sedan 5 dgr tillbaka haft yrsel, svindel, matt, är sjukt trött och ångest. Har tagit graviditetstest med ett negativt resultat. Jag borde ha fått min mens för ngr dagar sedan. Brukar ha jobbig pms men detta är det värsta jag upplevt. Har ingen energi alls i kroppen. Ringde gyn men hon sa att det är konstigt att få biverkningar så sent. Blir därför nojig nu och undrar om andra känner igen sig? Symptom jag har är biverkningar som står i fass men är det möjligt att dessa kommer så sent efteråt och i samband med att mensen borde komma?

  • Svar på tråden Dagen efter piller
  • guldfisk36
    Frenja07 skrev 2019-09-02 16:34:43 följande:

    Ta ett nytt gravtest om en vecka.


    Tack för svar! Sälvklart ska jag det men är ändå intresserad om kroppen kan reagera så efter ett dagen efter piller.
  • Mageric

    Väldigt längesen jag tog. Men jag fick som mensvärk x 1000. En galet hög dos hormon man får på en gång så inte konstigt att kroppen går helt bananas.

  • guldfisk36
    Mageric skrev 2019-09-02 18:56:18 följande:

    Väldigt längesen jag tog. Men jag fick som mensvärk x 1000. En galet hög dos hormon man får på en gång så inte konstigt att kroppen går helt bananas.


    Tack! Jo jag är i övrigt medecinkänslig så kroppen är i chock av detta nu antagligen. Är inte orolig för graviditet, tog pillret inom 1 h. Min känsla säger att min kropp inte tål hormoner.
  • guldfisk36

    Jag fick mens tillslut, 1 vecka över tiden. Tänker att det kan vara bra att uppdatera om ngn i framtiden får samma/ lkknande fundering.

Svar på tråden Dagen efter piller