• Mikumiku

    Barn efter en TVT-operation

    Jag är fyller 37 om några månader och har två barn som är 4 och 6 år. Efter barnen hade jag enorma besvär med urininkontonens och genomförde en TVT-operation. Efter det är det försvann alla besvär och jag njuter av att inte ha de begränsningarna länge. Jag trodde att jag var nöjd med de två barn vi har och besvär med att kissa på sig kändes att min kropp fått tåla tillräckligt. Nu när jag mår bra och det har gått några år så har en längtan efter ett till barn väckts. Eftersom metoden är fortfarande rätt ny så går det inte att hitta så mycket information om vad som händer efter operationen.

    Jag undrar om det finns någon som gjort samma operation och sen fått fler barn? Hur gick graviditeten och förlossningen? Och hur mår kroppen efteråt?

  • Svar på tråden Barn efter en TVT-operation
  • Anonym (Anonym)

    Intressant tråd!

    Jag har samma funderingar, har inte gjort operationen än men det är tal om det.

  • Gummsan83

    Jag har gjort TVT och ska få barn i februari. Så har inte så mycket erfarenhet. Men tanken har inte ens slagit mig att det skulle vara några problem och BM nämnde inget heller när jag nämnde att jag gjort den . Varför tror du att det skulle bli problem?

  • Mikumiku

    Det var ju positivt att höra. Jag fick frågan innan operation om jag planerade att skaffa fler barn och uppfattade det som att man helst inte skulle ha fler. Sen är jag ju mest rädd att problemen ska komma tillbaka och om det kommer att gå att operera på nytt. Nyfiken på om någon har erfarenhet av det.

  • Anonym (Anonym)
    Giftskåneman skrev 2019-09-05 22:44:02 följande:

    Berätta för en okunnig, vad är detta?


    En operation för att bli av med inkontinens som många drabbas av efter förlossning.
  • Giftskåneman
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-05 23:39:20 följande:

    En operation för att bli av med inkontinens som många drabbas av efter förlossning.


    Jo det förstod jag, men är detta nån ny operationsmetod? Bättre än tidigare operationer?
  • Anonym (...)

    Risken är väl mest att de problemen man hade innan operation kommer tillbaka. Så då står man där igen med samma problem eller måste göra om operationen.

    Jag har själv funderingar kring detta eftersom jag har gjort en bakre plastik operation och försöker bli gravid. Tänker spontant att man inte borde föda vaginalt efteråt om man inte vill få tillbaka problemen men vet inte hur sjukvården ställer sig till det...

Svar på tråden Barn efter en TVT-operation