• adrenalin

    Slipper unga bristningar oftare?

    Jag tycker så många unga mammor slipper bristningar. Är det så, eller har jag fått det om bakfoten?

    Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
    mamma till det bästa som hänt mig
  • Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?
  • camave

    tror jag inte spelar någon roll....
    hormoner och genetiska arvet är det de beror på......

  • Ankiz

    Jag har hört att det oftast är unga som får bristningar. Jag fick och var 21 när jag var gravid...

  • adrenalin

    jaså, tvärt om rent utav!

    jag hade absolut inget fram till v 30 sen.. prrrft :)


    mamma till det bästa som hänt mig
  • Prinsessan Zelda

    vet ej. jag var 24 och fick inga alls. jag tror det är genetiskt och kanske hur mycket man går upp. min mamma och mormor fick ing heller. gick bara upp 7 kg också, blev kanske inte så mycket töjning då.


    Out for a walk.... Bitch!
  • Trakka

    Oh hjälp. Jag fick barn när jag var 21 och fick jättemycket bristningar, trots att jag var duktig på att smörja in mig. Och dom är nästan lika tydliga fortfarande 10 år senare.

  • Tonx

    Det mesta är genetiskt, men det är faktist så att unga får mer i överlag eftersom våran hud är mer tajt än äldres.
    Ju äldre man blir desto slappare blir ju huden, desto mindre risk för bristningar =)
    Jag kan ju glädja dig med att du inte är ensam iaf!
    Har hur mycket som helst, och nästan alla kom EFTER förlossningen!

  • Eliin

    Jag fick bara 3 små bristningar i samband med mitt blindtarmsärr när jag va gravid.. annars va magen helt slät och min mage va ENORM!

    Jag va 21 då.

  • LabLover

    Jag tror att det handlar mest om viktuppgång. Min mamma gick upp mycket i vikt när hon väntade sina barn och fick även mycket bristningar. Jag gick bara upp 9 kg och fick inte en enda!

  • Angela1

    Jag var 20 när jag fick barn och slapp bristningar. Deremot har midjan blivit mycket större efter min kille än före men det kanske beror på andra saker.

  • Heranell

    Jag fick inga och var/är 39 och fick barn för 3 månader sen. Jag har hört att yngre får fler bristningar, och det har nog med att göra att yngres hud är mer "motsträvig". Min var redan ganska sladdrig! Genetiskt kan det säkert vara, men min syster och min mamma har bristingar, men de fick barn när de var runt 25.

Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?