• sommarflicka

    letrozol, pojke eller flicka?

    Hej! Jag väntar nu mitt 3:e barn och har 2 pojkar sen innan :) är självklart sugen på en liten flicka nu men känner mig som en typisk pojkmamma så får nog en liten kille till :)

    Till min fråga: Ni som ätit letrozol har ni fått pojke eller flicka?

  • Svar på tråden letrozol, pojke eller flicka?
  • sommarflicka
    Orkide skrev 2019-09-06 08:45:22 följande:

    Tror inte det spelar roll. Tror det är slumpen. Men jag fick pojke.


    Jag har hört att spermier med anlag att bli killar är snabba men inte så långlivade medan spermierna med anlag för flicka är lite långsammare men lever längre vilket resulterar i när man äter letrozol har koll på exakt när man har ägglossning o ofta har sex just den dagen gör att spermierna med pojkanlag har lite ?förtur? så att säga! Men självklart så är det slump också men kul o spekulera lite i detta! :D
  • Orkide
    sommarflicka skrev 2019-09-06 09:07:53 följande:

    Jag har hört att spermier med anlag att bli killar är snabba men inte så långlivade medan spermierna med anlag för flicka är lite långsammare men lever längre vilket resulterar i när man äter letrozol har koll på exakt när man har ägglossning o ofta har sex just den dagen gör att spermierna med pojkanlag har lite ?förtur? så att säga! Men självklart så är det slump också men kul o spekulera lite i detta! :D


    Absolut. Jag har två pergotime barn också och där har jag en av varje.
Svar på tråden letrozol, pojke eller flicka?