• Slemmis

    Hur lång tid tig det?

    Hej!

    Vi har ett barn, hon föddes hösten 2017 och vi är nu redo för syskon. Har försökt sedan juni, det är bara september än så länge men jag har redan börjat tänka att det skulle vara nåt fel för att jag inte blivit gravid ännu! Kör Natural Cycles för att ha koll på cykeln. Med barn nr ett krävdes inga större insatser innan jag var gravid, började med NC för att ha koll då med, i december, och i januari var jag gravid.

    Anledningen till att jag nu börjar oroa mig tror jag är för att appen sagt att jag inte haft ägglossning denna gång! Fick mens idag och appen har inte kunnat bekräfta nån ägglossning sen senaste mens. Vilket säkert kan vara normalt att det blir så emellanåt, eller så stämmer det inte ens utan beror på att jag inte mätt samma tid varje morgon eller liknande.

    Jag nojar säkert i onödan. Hur lång tid tog det för er att bli gravid med barn nummer två? Nån annan som är i samma sits, dvs otålig på att bli gravid? :)

  • Svar på tråden Hur lång tid tig det?
  • busan00

    1.5 år med första . Försöker nu med syskon och de har gått 1.5 år igen utan resultat . Använder oxå natural cykles men tempar inte varje dag för vaknar oftast mitt i natten å då går jag inte den vanliga sömnen och har då läst att de läser av fel :/

  • Lucia2019

    Med första barnet blev jag gravid cykeln direkt efter att jag tog ut min p-stav (Födde min son i slutet på Januari detta år) och med det andra barnet blev jag gravid på det 3:e försöket, vi började försöka Juni månad vi med och plussade 30 Augusti så är nu i vecka 7...det KAN ta tid :) Jag läste att ägglossning kan ske 1-3 dygn efter ett positivt ÄL-test så tänk på att sexa dagarna efteråt också :) Lycka till! Hjärta

Svar på tråden Hur lång tid tig det?