• anonym2005

    När det är dags för förlossning

    Är det tvång att ha sån där blöja som man hör att många får på bb?

    Jag vill inte ha det, hellre binda efteråt men blöja som vuxen kan jag inte smälta!

  • Svar på tråden När det är dags för förlossning
  • Anonym (Linda)

    Det är ingen blöja. Det är en binda. Dom som blöder mycket efteråt får en speciell binda och det är nog den du tänker på.

    Och det handlar inte om att välja här, du får en binda anpassad efter dina blödningar.

    Det är inte så att du får en tunn Libresse efteråt utan du blöder förmodligen väldigt mycket. Jag hann fylla två specialbindor på en halvtimme och det räknades tydligen som normalt.

  • IceKitten

    Jag hade ingen blöja efteråt utan bara bindor.. en blöja hade varit praktiskt dock för Gud vad jag läkte blod hela tiden...

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-09 07:22:12 följande:

    Det är ingen blöja. Det är en binda. Dom som blöder mycket efteråt får en speciell binda och det är nog den du tänker på.

    Och det handlar inte om att välja här, du får en binda anpassad efter dina blödningar.

    Det är inte så att du får en tunn Libresse efteråt utan du blöder förmodligen väldigt mycket. Jag hann fylla två specialbindor på en halvtimme och det räknades tydligen som normalt.


    Och på den halvtimmen blödde jag ner sängen och hela min rock...
  • cleoeme

    Folk kallar dem för blöjor pga storleken. Det är såklart inte en vuxenblöja man får, det är en speciell förlossningsbinda. Den är stor och osexig men du kommer blöda så mycket efteråt så det finns inget annat som kommer funka.

  • Anonym (Blöjis)

    Tror det är lätt att tänka nu att du vill det ena och inte det andra. Det är troligen ett utslag av något slags kontrollbehov. Jag har alltid varit spruträdd och hade mycket tankar om infarten man får i handen, måste jag ha den osv. Även kring att få sprutor i underlivet, tanken fick mig att rysa. När jag väl låg på förlossningen var jag så fokuserad på att slappna av och andas att jag inte brydde mig öht om några infarter och sprutor.

    Försök släppa kontrollbehovet, tänk att alla före dig också haft jättebinda och när du väl fått din bebis kommer du vara så fokuserad på den.

  • Aamon

    De flesta får nog bindor snarare än blöjor. Sett att vissa i Usa dock verkar få något som mer liknar blöjor men är nog en smaksak.

    Jag hade vanliga något större bindor med mig som jag hade i mina vanliga trosor (gillade inte nätisarna) och det räckte för mig.

  • Sasu

    man får en stor binda, jag fick först en mindre binda, men den höll i ca. 10 min innan jag blödde igenom den, då fick jag en större som jag kunde ha åtminstone i 2 timmar. önskar nästan att jag fick en vuxen "up and go" blöja. Man ser inte sexig ut efter en förlossning, så att ha en stor binda spelar ingen roll, du kommer vara upptagen med att ta hand om din lilla så du kommer inte bry dig!


     

  • nernu

    Haha. Det är inte som en bebisblöja. Du får nättrosor och i dom kan du lägga något som kallas blöja men som är som en jättestor binda. Alltså den sitter inte ihop på sidorna utan du lägger ner den i trosorna. Och den stora som kallas blöja använder man oftast inte så jättelänge. Det är precis i samband med förlossning. Sen är det snarare tjocka stora bindor bara.

  • Anonym (Ha)

    Och jag älskade dom största "blöjorna" :) ville använda dem ännu efter att jag kommit hem från BB, men efter ca 1 vecka så behövdes det inte längre och jag klarade mig med vanliga nattbindor, extra breda och långa ;)

    Jag brydde mig inte om hur det såg ut, ville bara inte ha blod i sängen...!!

Svar på tråden När det är dags för förlossning