• Anonym (Lite nere)

    Bästa medicinen mot olycklig förälskelse?

    Vad hade ni gjort om ni var förälskad i en person som var förälskad i en annan person?

    Jag har alltså en vän i en annan stad som jag pratat med mycket över nätet och även Skypat en del med. Vi kommer jättebra överens och har mycket att prata om. Men nu till problemet att jag för några månader blev mer och mer förälskad i henne. På samma gång som detta händer så berättar hon för mig att hon är intresserad av en annan kille, också i en annan stad. Hon har varit och träffat honom och hon känner att de har något på gång och att han är väldigt förtjust i henne.Rynkar på näsan

    Så nu mår jag inte helt på topp... Jag vet inte hur jag ska göra för att må bättre helt enkelt. Fortsätta prata som vanligt vill jag helst inte nu för då får jag väl höra om den här killen en hel del... Jag funderar på att inte prata med henne på ett tag, men problemet är då att vi ju pratat kontinuerligt under så lång tid och att vi har väldigt givande samtal, och hon lär väl undra. Så är det bättre att berätta att jag är intresserad av henne och säga att jag vill ta en paus? Risken med det är ju att det kan bli en jobbig relation mellan oss framöver. Finns det andra sätt, ni som haft erfarenhet av liknande situation? Kanske bäst att bryta vänskapen helt, men samtidigt så växer inte bra vänner på träd direkt.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bästa medicinen mot olycklig förälskelse?
  • Walker90

    Det är en svår sits men jag tror på ärlighet. Berätta vad du känner. Jag tror du kommer må sämre om du låtsas som ingenting och tvingas lyssna på när hon berättar om den här nya killen hon har på g. Finns det någon chans att hon kanske skulle ha känslor för dig?

  • Anonym (tala om det)

    Tala om att du har känslor för henne. Varför försitta chansen till något som kan bli en underbar relation? OM hon inte har känslor för dig så kanske hon iaf har vett nog att inte prata om den andre killen med dig om du kan klara av att vara bar vän med henne. Kanske behöver du bryta helt ett tag innan ni återupptar er vänskap. 

    Oavsett, tala om det för henne! 

  • Anonym (Lite nere)
    Walker90 skrev 2019-09-13 20:13:40 följande:

    Det är en svår sits men jag tror på ärlighet. Berätta vad du känner. Jag tror du kommer må sämre om du låtsas som ingenting och tvingas lyssna på när hon berättar om den här nya killen hon har på g. Finns det någon chans att hon kanske skulle ha känslor för dig?


    Än så länge så är de ju inget par, och hon är fortfarande inte säker på om de skulle passa ihop. Så jag tror jag ska vänta att berätta i så fall och se ifall de verkligen blir ihop eller inte. Om inte så kanske jag har en chans att fråga om hon vill ses i verkligheten.

    Vi funkar väldigt bra som vänner och hon tycker jag är verkligen intressant som person. Jag tror dock hon inte tänkt på att vi skulle kunna vara ihop och på så vis har hon nog inga konkreta känslor för mig. Så jag vet faktiskt inte, om jag berättar mina känslor hur hon kommer ta det. Det kanske blir helt fel, eller så börjar hon tänka på det och blir intresserad.
  • Anonym (Lite nere)
    Anonym (M) skrev 2019-09-13 20:19:44 följande:

    Antidepressiv medicin.


    Jag har det i form av andra aktiviteter som får mig att tänka på annat än henne.
  • Giftskåneman
    Walker90 skrev 2019-09-13 20:13:40 följande:

    Det är en svår sits men jag tror på ärlighet. Berätta vad du känner. Jag tror du kommer må sämre om du låtsas som ingenting och tvingas lyssna på när hon berättar om den här nya killen hon har på g. Finns det någon chans att hon kanske skulle ha känslor för dig?


    Vad ska kvinnan göra med den informationen tänkte du dig?
  • Anonym (Lite nere)
    Anonym (tala om det) skrev 2019-09-13 21:46:48 följande:

    Tala om att du har känslor för henne. Varför försitta chansen till något som kan bli en underbar relation? OM hon inte har känslor för dig så kanske hon iaf har vett nog att inte prata om den andre killen med dig om du kan klara av att vara bar vän med henne. Kanske behöver du bryta helt ett tag innan ni återupptar er vänskap. 

    Oavsett, tala om det för henne! 


    Jag tror ju inte hon har känslor för mig som hon vet om nu, för annars skulle hon nog inte prata om den andre killen med mig så här. Men jag tror inte ens hon tänkt på oss som ett par för våra samtal har inte gått åt det hållet. Samtidigt tror jag vi hade kunnat passa ihop...

    Jag funderar på om jag ska vänta och se om de verkligen blir ett par eller inte, för än så länge är hon inte helt säker. Om jag berättar för henne nu när hon har känslor för den andre, tjänar jag nåt på det mer än att hon förstår och kanske inte pratar om killen med mig så mycket.

    Att bryta helt, ja då måste jag väl berätta att jag har känslor för henne och inte vill att vi hörs på ett tag tills dem försvunnit.
  • Anonym (Lite nere)
    Giftskåneman skrev 2019-09-13 23:36:29 följande:
    Vad ska kvinnan göra med den informationen tänkte du dig?
    Jag funderar också på om det tjänar något till att berätta det.
  • Anonym (tala om det)
    Anonym (Lite nere) skrev 2019-09-13 23:43:25 följande:
    Jag tror ju inte hon har känslor för mig som hon vet om nu, för annars skulle hon nog inte prata om den andre killen med mig så här. Men jag tror inte ens hon tänkt på oss som ett par för våra samtal har inte gått åt det hållet. Samtidigt tror jag vi hade kunnat passa ihop...

    Jag funderar på om jag ska vänta och se om de verkligen blir ett par eller inte, för än så länge är hon inte helt säker. Om jag berättar för henne nu när hon har känslor för den andre, tjänar jag nåt på det mer än att hon förstår och kanske inte pratar om killen med mig så mycket.

    Att bryta helt, ja då måste jag väl berätta att jag har känslor för henne och inte vill att vi hörs på ett tag tills dem försvunnit.

    Hon kan ha sagt det till dig för att kolla hur du tar det. Om hon har känslor för dig så är det inte säkert att hon vågar säga det och därför gör hon på detta, väldigt krångliga sätt. Det är inte helt ovanligt att tjejer gör så. 


    Varför vänta? Om hon får veta att du har känslor kanske hon tänker ett varv extra. Om hon går och tror att hon inte har en chans hos dig så letar hon så klart vidare efter någon annan. 

  • Anonym (Lite nere)
    Anonym (tala om det) skrev 2019-09-14 11:35:36 följande:

    Hon kan ha sagt det till dig för att kolla hur du tar det. Om hon har känslor för dig så är det inte säkert att hon vågar säga det och därför gör hon på detta, väldigt krångliga sätt. Det är inte helt ovanligt att tjejer gör så. 


    Varför vänta? Om hon får veta att du har känslor kanske hon tänker ett varv extra. Om hon går och tror att hon inte har en chans hos dig så letar hon så klart vidare efter någon annan. 


    Aha du menar att hon vill se hur jag hanterar att hon träffar nån annan, om jag blir svartsjuk eller kan hantera det på ett sunt sätt? Det kan låta logiskt, men faktum är att hon åkt och träffat honom och ska göra det igen. Så om hon har känslor för mig också är det lite märkligt, om det inte är så att dem ligger undangömda och hon väntar på att jag ska visa tecken på nåt. Vilket jag inte direkt har gjort...

    Jo det låter på sätt och vis logiskt det du skriver, det kan vara så, och att hon helt enkelt träffar andra för att hon vill träffa nån. Men om hon är intresserad av mig så kunde hon ju fråga mig först innan hon dejtar den andre... Om hon inte testar mig som du skrev. Jag är ju inte den mest lättlästa individen precis så hon har säkert ingen aning om att jag är intresserad.
Svar på tråden Bästa medicinen mot olycklig förälskelse?