• Anonym (Sex)

    Ekonomi och sex

    Är det många som är oskuld eller ofrivilligt celibat för de har dålig ekonomi?

  • Svar på tråden Ekonomi och sex
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Eh) skrev 2019-09-15 20:47:24 följande:

    Hur skulle det hänga ihop, menar du?


    För enligt studier har personer med högre inkomst lättare att få ett förhållande.
  • Anonym (Pengar är inte allt)

    Det har inte ett dugg med ekonomin att göra. Jag var sambo med en tjej i dryga två år och under den tiden hade hon inte någon inkomst. Skulle våga påstå att det har enbart med personens utstrålning att göra. Är det en tjej / kille med dåligt självförtroende och ser ner på sig själv och tycker denna är ful/värdelös så försvårar det att träffa någon avsevärt.

    Personligen skiter jag i om hon har inkomst eller inte, bara hon har en utstrålning och en personlighet som attraherar mig. Nationalitet är också helt oväsentlig. Men visst underlättar det vardagen om hon har någon form av inkomst.

  • Anonym (Eh)
    Anonym (Sex) skrev 2019-09-15 20:49:24 följande:

    För enligt studier har personer med högre inkomst lättare att få ett förhållande.


    Ingen sexpartner jag har haft hittills har då bett om kontoutdrag. Brukar dina göra det, eller?
  • Anonym (Carro)
    Anonym (Sex) skrev 2019-09-15 20:49:24 följande:

    För enligt studier har personer med högre inkomst lättare att få ett förhållande.


    Kanske för att personer med högre inkomst har bättre möjligheter att kompromissa med tex bostadsort, är mer flyttbara, inte har skulder, kan söka fler jobb etc etc.. Vilket i många fall är avgörande för att få ett förhållande att fungera.

    Dålig ekonomi kan då i sin tur göra att ovan nämnda saker blir ett hinder. Man kan inte flytta pga skulder, kan inte söka jobb vart/hur som helst, riskerar att bli av med tex bostadsbidrag, är beroende av sin omgivning för att få vardagen att funka etc etc..
  • Anonym (Carro)
    Anonym (Carro) skrev 2019-09-15 21:32:07 följande:

    Kanske för att personer med högre inkomst har bättre möjligheter att kompromissa med tex bostadsort, är mer flyttbara, inte har skulder, kan söka fler jobb etc etc.. Vilket i många fall är avgörande för att få ett förhållande att fungera.

    Dålig ekonomi kan då i sin tur göra att ovan nämnda saker blir ett hinder. Man kan inte flytta pga skulder, kan inte söka jobb vart/hur som helst, riskerar att bli av med tex bostadsbidrag, är beroende av sin omgivning för att få vardagen att funka etc etc..


    Dock pratar jag om förhållandet här.

    Många skuldsatta skäms ju eller bara ha en skral ekonomi kan göra att självkänslan dalar. Man har inte råd att hitta på saker och drar sig för att dejta och känner sig mindre värd. Då minskar givetvis sexlivet också.
Svar på tråden Ekonomi och sex