• Anonym (antidepp skeptisk)

    Behöver jag sertralin

    Nu har jag i alla fall börjat med sertralin och har snart tagit det i fyra veckor.
    De första veckorna var bra med endast 25mg, eventuell palcebo, Kunde tänka på annat än mitt mående.
    Nu har jag höjt till 50 och mår inte särskilt bra, känner mig likgilitg och avståndstagande, gråter helt plötsligt. Svårt att uttrycka känslor, något som jag har väldigt lätt för.

    Jag började med sertralin pga av oro, reagerade starkt på små saker som kunde dra ner mig i botten. Grät på nätterna, svårt att koppla av pga av en ständig oro som blockade hjärnan.
    Många som tar sertralin beskriver att de inte kommit upp ur sängen, inte tagit sig för med något, allt svart. Där är jag inte...utan mer obehagskänslor och oro,

    Är medicinen mer risk än att den gör nytta......utsättnings problem i framtiden osv,

  • Svar på tråden Behöver jag sertralin
  • Anonym (Läs bioacksedeln)

    Som vi skrev i din förra tråd så kan du läsa om biverkningarna i bipacksedeln. Det är väldigt vanligt att man först mår bra sedan får en tillfällig dipp. Självmordstankar hos de som aldrig tänk det innan tex. Om du upplever alldeles för negativa biverkningar så bör du kontakta din läkare.

    Jag personligen klarar mig bättre utan medicin. Har ångest och depression. Tabletterna gjorde mig loj och ostabil. Fick aldrig sexlust, aldrig orgasm. Sen fick jag arytmier på hjärtat och slutade.

  • Avenia

    Antidepp stänger av hjärnans egna funktion att bilda synapser. Det är alltså skadligt för hjärnhälsan. Så kan du klara dig utan, gör det. Annars gå på låg dos. Det är därför utsättningssymtomen är svåra.

Svar på tråden Behöver jag sertralin