• Anonym (Skäms)

    Undanhålla för sambon om graviditet. Någon mer

    Okej jag vet att ja troligtvis kommer bli påflugen här nu men jag vet verkligen inte vad jag ska göra och undrar om någon har suttit i samma sits.

    Jag och sambon har levt ihop i 9år. Vi har 2st barn tillsammans. Jag äter p-piller som skydd. MEN efter att ha mått dåligt ett tag tog jag ett graviditetstest och det visade solklart positivt. Ja vet inte vilken vecka jag är i men skulle tippa på.v.6-8.Nu till saken, jag vill verkligen inte göra abort. Jag har gjort det 1 gång för många många år sen och jag lider än idag av det. Jag vet att sambon kommer gör allt för att jag ska göra abort om jag berättar! Jag vet istort sätt att resultatet till 99,9%kommer bli så pass att vi kommer gå isär om jag inte gör abort. Vilket är det absolut sista jag vill!

    Vi har haft den här diskussionen uppe många gånger om vad som skulle hända om jag blev gravid där han har varit helt faställd på att jag måste göra abort då. MEN han har också sagt att om man skulle få reda på det senare i graviditeten när det ser ut som en bebis (typ v. 11-12) så är det självklart att jag inte behöver göra abort.

    Jag är alltså beredd på att ljuga för sambon i några veckor till och spela ovetandes om att jag är gravid. Jag är även beredd på att ta 100% ansvar för barnet även om jag vet att han kommer vara precis lika bra pappa till den som han är till våra.

    Så jag har alltså 3 val

    1.inte berätta på 3-4veckor att jag är gravid och sedan fortsätta leva som vanligt.

    2. Berätta och va säker på att det kommer splittra våran familj.

    3. Göra abort och få lida psykiskt själv av det.

    Kan tillägga att det finns både utrymme och ekonomi för 1 barn till så det är inget problem.

    Så vad hade ni gjort? Är det någon som undanhållt för sambon att ni varit gravida?

  • Svar på tråden Undanhålla för sambon om graviditet. Någon mer
  • Anonym (Anna)

    Verkar ju konstigt att han är OK med att få fler barn om han får reda på det i v 11, men inte om han får reda på det i vecka 6. 

    Jag hade berättat nu. Lämnar han dig då, så är han inget att ha. 

  • Anonym (S)

    Hur mycket ärlighet du vill ha i din relation är bara upp till dig själv! Fegt att undanhålla graviditeten..

  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2019-09-18 21:06:04 följande:
    Hur mycket ärlighet du vill ha i din relation är bara upp till dig själv! Fegt att undanhålla graviditeten..
    +1
  • Anonym (M)

    Varför tog du ett test då om du tänker som du gör?

  • BurningDiamond

    Varför i hela friden har du velat ha en relation med en så osympatisk man i 9 år, än mindre lyckats bli gravid med samme man inte bara en gång utan tre gånger..?

  • DVQ

    Jag hade aldrig velat vara ihop med en sådan man. "Behöver göra abort". Hör du själv hur det låter? Det är självklart du som bestämmer om du ska göra abort eller inte.

    Men om du verkligen vill fortsätta med honom så skulle jag överväga att undanhålla graviditeten i några veckor. Resultatet lär ju bli det samma oavsett när han får reda på det: Ni får ett till barn.

  • Anonym (Tja)

    Jag försökte låta bli att berätta för mannen om en graviditet - det ledde till missfall.

  • DVQ
    Anonym (Tja) skrev 2019-09-18 21:46:44 följande:

    Jag försökte låta bli att berätta för mannen om en graviditet - det ledde till missfall.


    Ledde själva undanhållandet i sig till missfall eller hur menar du?
  • Anonym (Ditt val)

    Eftersom lagen säger att det är kvinnans val, och du verkar ha bestämt dig så är det väl bara ett av alternativen som stämmer?!

Svar på tråden Undanhålla för sambon om graviditet. Någon mer