• Anonym (Nervig)

    Någon som opererat diskbråck i nacken?

    Någon som opererat diskbråck i nacken? Era erfarenheter? Smärtsamt?

  • Svar på tråden Någon som opererat diskbråck i nacken?
  • Amealamin

    Jag är stelopererad mellan kota c6-c7.

    Livet efteråt har varit kämpigt minst sagt. Men det beror också på att diskbråcket skadade min ryggmärg. Det är ju långt ifrån alla diskbråck som trycker just där.

    Operationen i sig och tiden på sjukhuset minns jag inte som speciellt bekymmersam. Fick komma hem efter 2 dagar.

    Med det sagt så var smärtan innan operation betydligt värre och jag ångrar inte att jag opererade mig.

    Idag har jag lite känselbortfall i arm, hand och ben på höger sida, men i övrigt är jag helt återställd.

  • Giftskåneman
    Amealamin skrev 2019-09-20 12:48:46 följande:

    Jag är stelopererad mellan kota c6-c7.

    Livet efteråt har varit kämpigt minst sagt. Men det beror också på att diskbråcket skadade min ryggmärg. Det är ju långt ifrån alla diskbråck som trycker just där.

    Operationen i sig och tiden på sjukhuset minns jag inte som speciellt bekymmersam. Fick komma hem efter 2 dagar.

    Med det sagt så var smärtan innan operation betydligt värre och jag ångrar inte att jag opererade mig.

    Idag har jag lite känselbortfall i arm, hand och ben på höger sida, men i övrigt är jag helt återställd.


    Fick du de besvären efter operationen, eller du hade dem innan?
  • Anonym (Nervig)

    Tack för svar!

    Jag ska ooereras nästa vecka. Känner mig riktigt nervös. Har inte riktigt lika stora problem som dig och jag ska intw stelopereras. De ska ta bort en disk och sätta dit något annat. Har inte så mkt snärta men mkt problem med svaghet och domningar. De går in på framsidan av halsen. Gjorde de det på dig med?

    Åh vet ej vad jag ska göra :(

  • Amealamin
    Anonym (Nervig) skrev 2019-09-20 22:30:50 följande:

    Tack för svar!

    Jag ska ooereras nästa vecka. Känner mig riktigt nervös. Har inte riktigt lika stora problem som dig och jag ska intw stelopereras. De ska ta bort en disk och sätta dit något annat. Har inte så mkt snärta men mkt problem med svaghet och domningar. De går in på framsidan av halsen. Gjorde de det på dig med?

    Åh vet ej vad jag ska göra :(


    Ja precis, på mig gick dom in framifrån också. Idag syns det knappt alls något ärr.

    Visst ingen operation är utan smärta, men måste man så måste man. Så tänker jag.

    Förhoppningsvis kommer dina domningar och svagheten att ge med sig. Men man kanske får ge det lite tid.

    Lycka till
Svar på tråden Någon som opererat diskbråck i nacken?