• Anonym (F)

    Har det jobbigt med kärleken.

    Haft många sorgfyllda dagar, idag en ny sådan.

    Fick mitt hjärta titalt krossat för 5 år sedan och sörjer det fortfarande.

    Finns en man i min närhet som jag ändå gillar. Idag sa han att han gillar mig. Jag blev så glad. Skiner upp med honom, vi funkar bra ihop. Så är han gift och har flera barn.

    Jag känner sådan sorg. Varför kan jag inte träffa någon med? Som gör mig glad och som vill ha bara mig? Jag har så tappat tron på kärleken. Den är inte till för mig.

  • Svar på tråden Har det jobbigt med kärleken.
  • Anonym (Ylva)

    Varför sörjer du fortfarande något som hände för fem år sedan?!

  • Anonym (F)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-09-20 19:07:56 följande:

    Varför sörjer du fortfarande något som hände för fem år sedan?!


    Vad kan du själv tänka dig? Har du själv varit med om något riktigt svek?
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (F) skrev 2019-09-20 20:23:38 följande:

    Vad kan du själv tänka dig? Har du själv varit med om något riktigt svek?


    Ja men jag tänker inte låta det definiera mig eller styra mitt liv. Han som svek dig har gått vidare med sitt liv så varför gör du inte det? Du kommer inte att hitta eller vara mottaglig för kärleken innan du bearbetat det som hänt och släppt det. Att älta det gör bara att du mår dåligt och är kvar på samma plats du var på för fem år sedan. Lär dig att älska dig själv så kommer du tro på att någon annan kan göra det och att du förtjänar det. Offerkoftan passar dig inte och är inte vidare attraktiv. Kärleken har inte svikit dig utan en människa har gjort det.
  • Anonym (F)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-09-20 20:40:54 följande:

    Ja men jag tänker inte låta det definiera mig eller styra mitt liv. Han som svek dig har gått vidare med sitt liv så varför gör du inte det? Du kommer inte att hitta eller vara mottaglig för kärleken innan du bearbetat det som hänt och släppt det. Att älta det gör bara att du mår dåligt och är kvar på samma plats du var på för fem år sedan. Lär dig att älska dig själv så kommer du tro på att någon annan kan göra det och att du förtjänar det. Offerkoftan passar dig inte och är inte vidare attraktiv. Kärleken har inte svikit dig utan en människa har gjort det.


    Tack för dina tips. De hjälper mig dock inte alls. Ha en bra helg
  • Anonym (Ylva)

    Klart det inte hjälper om man inte är mottaglig för dem. Råden kräver att du förändra dig, släppa det gamla som blivit en del av dig. Förändringar är skrämmande speciellt när man måste blicka inåt och ta tag i alla känslor och tankar som finns där inne. Det är tufft men värt det. Gå till en psykolog för hjälp.

  • Anonym (F)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-09-20 21:07:50 följande:

    Klart det inte hjälper om man inte är mottaglig för dem. Råden kräver att du förändra dig, släppa det gamla som blivit en del av dig. Förändringar är skrämmande speciellt när man måste blicka inåt och ta tag i alla känslor och tankar som finns där inne. Det är tufft men värt det. Gå till en psykolog för hjälp.


    Tror du att du vet bättre än jag vad som hjälper just mig? Så patetiskt arrogant att tro att man har svaren. Haha... gå och ta din fredagsfylla på statshotellet nu.
  • uska81

    Jag tycker Ylva har rätt. Är dax att du går till psykolog och stärker din självkänsla. Och det är inte för att vara elak jag säger det. Utan tvärtom. Du är värd att gå vidare och tro på dig själv. Du har slösat 5 år på någon som svikit dig totalt. Han är inte värd dina 5 år. Kram

  • Pierott

    Det finns inget svek i hela världen som är värt o låta det dra ner en i 5år! Då borde man söka hjälp för att bearbeta saken och gå vidare i livet. Som Ylva skrev kommer du aldrig hitta nån som kan älska dig förrän du kan älska dig själv.

  • Anonym (Ylva)
    Anonym (F) skrev 2019-09-20 21:28:44 följande:

    Tror du att du vet bättre än jag vad som hjälper just mig? Så patetiskt arrogant att tro att man har svaren. Haha... gå och ta din fredagsfylla på statshotellet nu.


    Vad vill du ha? Nån som säger stackars liten klart du kommer träffa någon? Nån som bara fyller på sin självömkan? Ofta så är det man behöver göra det man inte vill höra. Nej det är inte synd om dig. Många har gått igenom det du gjort och värre och tagit sig igenom det och blivit starkare och funnit lyckan igen. Sen finns det dem som tyvärr fastnar i sina negativa tankar och hänvisar till en händelse i livet som en förklaring till varför den är som den är.

    Du går direkt till självförsvar, har du tänkt på det? Du verkar vara i attackmode och har en fästning runt om dig. Du ser bara det negativa inte det positiva.
  • Anonym (...)
    Anonym (F) skrev 2019-09-20 21:28:44 följande:

    Tror du att du vet bättre än jag vad som hjälper just mig? Så patetiskt arrogant att tro att man har svaren. Haha... gå och ta din fredagsfylla på statshotellet nu.


    Men varför ställer du frågor på forum om du inte tror på svaren du får? Du sitter ju uppenbarligen inte på svaren.

    Prata ut hos psykolog, du behöver extern hjälp för att bearbeta dina problem, eftersom du inte lyckats själv trots att det är 5 år sedan.

    Innan du bearbetat dina problem kommer du inte lyckas få vidare i livet.
  • Anonym (Fröken)

    Det är väl olika hur man är som person? Vi vet ingenting om nån bakgrund här.

    Om man nu tycker att rådet att gå till psykolog är relevant, det är väl bara att råda det då än att skriva en massa klyschor. Usch för FL ibland alltså.

    Men håller med om att försöka prata med någon om detta. Ibland behöver mä någon utomstående. Och nån som inte dömer och antyder att det är dumt det man känner.

    Lycka till.

Svar på tråden Har det jobbigt med kärleken.