• liinda93

    Är jag gravid?

    Hej! Nu har jag så mycket tankar och kännslor så jag blir tokig. Snälla dela med er om ni vart med om detta tidigare eller vet vad som händer. Jag tog ett ägglossnings test för 7 dagar sedan och den visa positivt. Trode det var graviditets test men tog fel. Men då börja mina tankar gå. Jag skulle ha ägglossning 9e-10e denna månad. Prövade då ett graviditetstest men den var negativ. Efter det tog jag ägglossnings tester i 7 dagar och alla visar positivt. Inte fullt starka streck men dom syns tydligt. Jag ska ha min mens imorgon. Så tänkte vänta någon vecka innan jag gravid test igen om jag inte får mensen. Men cad kan detta betyda. Är det något fel på mig? Eller kan vara gravid? Mvh linda

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Isathe

    Förstår din förvirring men många får "positiva" ägglossningstest hela månaden. Alltså där båda sträcken syns. Däremot räknas dom inte som positiva fören teststräcket är lika starkt eller starkare än kontrollsträcket. 

    Håller tummarna att du ändå är gravid!

  • liinda93

    Tack så mycket för svaret. Oj viste inte alls att det kunde vara så hela månaden.

    Håller också tummarna tusen tack

  • liinda93

    Brövade ett för någon dagsen. Tänkte vänta någon vecka innan jag prövar igen. Men uppdaterar när jag fått svar på den:)

  • liinda93

    En liten uppdatering. Hade rosa/aprikos färgade flytningar igår, och lite idag. Super konstigt. Ägglossnings testet visar ändå positivt. Men inte gravid testet. Ringde 1177 och fråga dom vad detta var. Pch även berätta det som hänt tidigare. Dom sa att det låter som en mellan blödning eller att jag kanske har otur att få ett missfall. Men att gravid testet borde jag vänta med 1-2 veckor till innan jag tar den om jag inte börjar blöda rikliga mängder.

  • Catnap
    liinda93 skrev 2019-09-27 09:41:38 följande:

    Linjen är stark :/


    Ah men vad menar du med att det inte är fullt starka streck då?
Svar på tråden Är jag gravid?