• Anonym (Tuss)

    När ok med tinder efter separation?

    Är nyfiken på hur folk ser på det här med att skaffa tinder efter separation/skilsmässa? Mitt scenario: vi var ihop i 10 år, har barn, kärleken och sexlivet dog ut och sista tre åren var vi i friendzone. Skilsmässan var mitt initiativ men han landade snabbt i att det var rätt beslut att separera. Vi är inte osams. Jag tänkte först vänta tex ett halvår med att skaffa tinder av respekt för mitt ex, men... Jag har i princip INGA singelkompisar och så saknar jag sex enormt mycket.... Tinder kanske skulle kunna leda till en ny vänskap eller kk... Hur tidigt efter separationen är det OK att skaffa tinder utan att det blir märkligt eller respektlöst?

  • Svar på tråden När ok med tinder efter separation?
  • Anonym (E)

    Kan man väl göra när man själv tycker det känns ok. Är nog helt individuellt.

  • Anonym (Mia)

    Efter att jag hade gjort slut med mitt ex så va jag rätt snabb ut i dejting världen. Där jag kunde såg jag till att blocka honom. Började redan dejta lite smått innan jag flyttat ut.

    Din ex ma verkar inte ha tagit det allt för hårt om han kunnat inse att beslutet va rätt. Så jag skulle säga skaffa tinder å lev singellivet.

  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2019-09-29 20:03:44 följande:
    Kan man väl göra när man själv tycker det känns ok. Är nog helt individuellt.
    Tycker jag med
  • Anonym (Petra)

    Jag tycker det är ok när man har flyttat, och känner att man har landat i separationen.

  • Anonym (Är i samma sits)

    Är i samma sits. Tror du inte att han tänker lika? Har ni pratat om att inte gå vidare?

  • Anonym (Tuss)

    Valde att skaffa tinder. Ångrar mig inte. Vi är helt separerade och jag behöver tänka på mig själv. Har haft ett par trevliga samtal med några män, tror definitivt att en eller ett par kan vara en början på både vänskap eller kk. Men de rör snudd på heltidsjobb, råkade swipa höger på typ 15 pers och hade inte räknat med att ALLA skulle höra av sig samtligt haha...

Svar på tråden När ok med tinder efter separation?