• Anonym (janerixon)

    vill du va sambo?

    dä vill inte ja

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vill du va sambo?
  • Anonym (Kvinna)

    Särbo är fantastiskt skönt. Ser inget positivt i att vara sambo mer än det ekonomiska.

  • Anonym (Emma)

    Nej. Är nöjd som gift. Innan vi gifte oss bodde vi isär. Allt eller inget här.

  • Anonym (Z)

    Jag blev sambo när jag var drygt 20år och har varit sambos med 2 olika på 17år. Har svårt att tänka mig hur det skulle vara som singel, men särbo är lockande och kan rädda många av de som skyndar alldeles för fort fram. Speciellt om det finns barn och djur inblandat.

    Varför vill du inte bli sambo ts? Vad är alternativen?

  • Anonym (B)

    Menar du sambo enligt lagens mening? Eller bo tillsammans rent allmänt?

  • Anonym (B)

    Tycker som Ellen annars. Särbo eller gifta. Att vara sambo är uteslutet.

    Skulle inte köpa lägenhet/hus/skaffa barn med någon utan att vara gift.

    ( beror endast på juridik inte moral och liknande )

  • Anonym (janerixon)
    Anonym (Z) skrev 2019-10-04 13:17:46 följande:

    Jag blev sambo när jag var drygt 20år och har varit sambos med 2 olika på 17år. Har svårt att tänka mig hur det skulle vara som singel, men särbo är lockande och kan rädda många av de som skyndar alldeles för fort fram. Speciellt om det finns barn och djur inblandat.

    Varför vill du inte bli sambo ts? Vad är alternativen?


    gött å få va själv när en vill... få söve ifred... ett alternativ är å va ihop utan å bo ihop... särbo som en del säger
  • Anonym (S-bo)

    Särbo is da shit!
    Skönt att vara ensam men tillsammans ändå
    Man nöter ju inte ut varandra, hahahaha

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (janerixon) skrev 2019-10-04 13:34:14 följande:
    gött å få va själv när en vill... få söve ifred... ett alternativ är å va ihop utan å bo ihop... särbo som en del säger
    Sova ifred löser man ju iof med skilda sovrum om man är sambo.
  • Anonym (Z)

    Delade rum med en gubbe på 80+ när jag låg på sjukhus. Han var bland-bo som han uttryckte det. Ibland bodde dom hos han och ibland hos henne.

  • Anonym (.)
    Anonym (B) skrev 2019-10-04 13:27:39 följande:

    Tycker som Ellen annars. Särbo eller gifta. Att vara sambo är uteslutet.

    Skulle inte köpa lägenhet/hus/skaffa barn med någon utan att vara gift.

    ( beror endast på juridik inte moral och liknande )


    Juridiken kan man ju fixa med både samboavtal eller äktenskapsförord så att det blir som man vill.

    Jag har varit både sambo o gift. Tycker skillnaden är hårfin, men frun gillar att hon är min fru, och inte min tjej... Jag skulle inte vilja vara särbo.
  • Anonym (B)
    Anonym (.) skrev 2019-10-04 18:21:04 följande:

    Juridiken kan man ju fixa med både samboavtal eller äktenskapsförord så att det blir som man vill.

    Jag har varit både sambo o gift. Tycker skillnaden är hårfin, men frun gillar att hon är min fru, och inte min tjej... Jag skulle inte vilja vara särbo.


    Jag vet , men jag ser inte poängen med att vara sambo och skriva ett samboavtal så det ska vara samma som att vara gift juridiskt. Smidigare och roligare att gifta sig.

    Tycker också att det är trevligare att vara gift och inte ? ha en kille ? när man är 40 + .
  • Anonym (Nej)

    Inget förhållande har hittills överlevt vardagen och samboskap så kan inte tänka mig det igen eftersom det för mig betyder slut på kärlek och attraktion. Tycker respekten går förlorad alltför fort, också magin och pirret. Blir fruktansvärt deprimerad av att sen nån slaska runt i mysbyxor och tvingas ta del av andras dåliga vanor, höra på telefonsamtal och annat som jag inte valt.

    De mysiga bitarna är samtalen och att man inte måste laga mat varje dag och så klart den ekonomiska som idag skulle vara enda drivkraften. Också ett klart + att kunna ha sex när man vill och inte behöva vara purfräsch och nyrakad varje gång. Minus är slentriansexet och bristen på spänning.

Svar på tråden vill du va sambo?