• Anonym (Hjälp)

    Mår så dåligt

    Jag orkar inte mer. Vet inte vad jag ska göra.

    Skilsmässa, flytt, barnen mår sämre (diagnos dessutom), allt praktiskt..inga nära vänner eller släkt.

    Har hemsk hemsk ångest. Fått piller men det känns inte ok. Vet inte hur jag ska ta mig upp... mörker.

    Klart det går för barnens skull. När de är med mig. De andra dagarna vill jag nästan dö. Ensamt o hemskt. Panikattacker. Sover inte. Kan inte andas.

    Fy fan... Hur lång tid tar det?

  • Svar på tråden Mår så dåligt
  • Zinken

    Nu var det förvisso jag som tog initiativ till min och barnens pappas skilsmässa men ångesten när barnen är borta känner jag igen. Känslan av att allt bara är mörkt också även om mitt mörker berodde på annat. Allt kan bli bättre, inte över en natt men sakta blir det bättre, en dag vaknar du och ser ljuset. Ta en dag i taget, gör sånt som alltid fått dig att må bra, varma bad, någon hobby etc. Ta hand om dig, sätt fokus på ditt mående.

    Har du jobb? Kan du umgås med arbetskamrater? Skaffa nya bekanta/vänner, det finns många sätt vänappar, facebookgrupper, aktiviteter mm

    Om du har möjligheten så kan djur hjälpa till med ångesten när barnen inte är hemma, har tagit bort min ångest, djur kan verkligen läka människor.

Svar på tråden Mår så dåligt