• Anonym (Pluggar)

    Aldrig jobbat

    Jag har aldrig jobbat! Jag är nervös ibför interjuv. Jag har levt hela mitt liv av terror och isolering. Nu är jag fri. Jag pluggar och vill nu in i arbetslivet som timanställd. Men vet inte vart jag skall vända mig. Är det bara söga att man är student och söker ett jobb? Jag vill jobba som timanställd.

  • Svar på tråden Aldrig jobbat
  • Anonym (Jasmine)

    Om du är intresserad av att jobba som timmis rekomenderar jag att du söker reda på kontaktuppgifter till en chef, samt ringer och säger att du är intresserad av att börja arbeta extra. Det är bra med personlig kontakt eftersom du får en chans att visa vem du är. Troligen kommer du bli uppmanad till att fylla i kontaktuppgifter på nån hemsida, de flesta har olika datasystem för jobbansökningar. Lycka till!

  • Anonym (Pluggar)
    Anonym (Följer) skrev 2019-10-06 15:04:28 följande:

    Hur gammal är du ts?


    26 år.
    Anonym (Jasmine) skrev 2019-10-06 15:11:17 följande:

    Om du är intresserad av att jobba som timmis rekomenderar jag att du söker reda på kontaktuppgifter till en chef, samt ringer och säger att du är intresserad av att börja arbeta extra. Det är bra med personlig kontakt eftersom du får en chans att visa vem du är. Troligen kommer du bli uppmanad till att fylla i kontaktuppgifter på nån hemsida, de flesta har olika datasystem för jobbansökningar. Lycka till!


    Jag har nu skickat i princip mina första CV lite här och där, där det stått att de inte kräver någon tidigare erfarenhet. Det har varit samtidigt lite genant för att jag har inte så mycket att skriva i mitt CV. Jag är även medveten över att jag skriver rätt kasst, så jag bad en kompis att förbättra min personliga brev efter att jag skrev klart.

    Gjort även spontanansökningar till butiker och även till Hemtjänst. Inväntar på svar, men för tillfället vet jag inte riktigt hur stor chans jag har.

    Jag känner mig även ''bortskämd'' och önska att jag hade någon bredvid mig som kunde hjälpa mig finna ställen som jag kunde skicka mina CV. Jag vart mest aktiv på Platsbanken. Jag är sämre på att Googla och skicka iväg spontanansökningar.

    Din rekommendation var bra, men det verkar som om många arbetsgivare vill att man skall skapa profiler/skicka iväg sina CV via deras hemsida och svara på frågor m.m.

    Lager kan jag tänka mig, men jag vet liksom inte. Jag googlar men har ingen som helst aning mer vart jag skall ta vägen för att hitta den ''perfekta'' lagerarbetet och skicka iväg ett CV. Det kommer bara upp en massa annat information, tycker jag.

Svar på tråden Aldrig jobbat