• entusiastiska kvinnan

    Tänder min lärare på mig?

    Jag går i andra ring på gymnasiet, 17 år gammal därmed har en manlig lärare som brukar kolla på mig lite då och då. Alltså, lite rakt i ansiktet till skillnad mot hur han kollar på andra elever. Allt började med när vi hade honom som vikarie i historian, under åk 1, där han kom fram till mig och frågade om jag förstod uppgiften samtidigt som kan kollade in i ögonen på mig. Detta utan att jag bett om hjälp så att säga. Kan även tillägga att vi stött på varandra i tunnelbanan och suttit på samma bänk i tunnelbanan, han ignorerar mig (bor 2-3 hållplatser från varandra). Vidare, har jag även honom numera honom som lärare, där han har sagt att mina texter är en av de bästa i klassen. Fick även höra att han höll ett hyllningstal åt mig inför hela klassen när jag hade bytt skola och inte var närvarande i klassen. Jag är tjejen som oftast pluggar väldigt väldigt hårt samt har höga ambitioner. Utseende: Mörkt och långt hår, normalviktig och sportig (har kurvor, smal överdel och kraftig nederdel), ljus/blek, lång (ca 167cm), har glasögon, har väldigt enkelt smink samt klär mig klassiskt. Dock finns det en skillnad på hans uppmärksamhet mot mig. I klassrummet verkar han inte alls kolla på mig medan han i korridorerna brukar kolla då och då. Detta som i sin tur får mig att bli lite misstänksam? Han är 29 år och jag 17 år. Kan det finnas någon orsak till varför han kollar? Borde jag fråga honom om varför han gör det?

  • Svar på tråden Tänder min lärare på mig?
  • viseversa

    Tror du inbillar dig enormt. Inget i din text bevisar att din lärare är tänd på dig. Hoppas du inte går och pratar om detta du inbillar dig med folk i skolan. För kommer det ut kan du sabba massor för honom.

  • entusiastiska kvinnan
    viseversa skrev 2019-10-07 19:34:15 följande:

    Tror du inbillar dig enormt. Inget i din text bevisar att din lärare är tänd på dig. Hoppas du inte går och pratar om detta du inbillar dig med folk i skolan. För kommer det ut kan du sabba massor för honom.


    Givetvis inte:).
  • Pope Joan II
    viseversa skrev 2019-10-07 19:34:15 följande:

    Tror du inbillar dig enormt. Inget i din text bevisar att din lärare är tänd på dig. Hoppas du inte går och pratar om detta du inbillar dig med folk i skolan. För kommer det ut kan du sabba massor för honom.


    Ja, någon gång ska väl vara den första: jag håller med dig. 
  • erikaABC
    viseversa skrev 2019-10-07 19:34:15 följande:

    Tror du inbillar dig enormt. Inget i din text bevisar att din lärare är tänd på dig. Hoppas du inte går och pratar om detta du inbillar dig med folk i skolan. För kommer det ut kan du sabba massor för honom.


    Håller med
  • viseversa
    entusiastiska kvinnan skrev 2019-10-07 19:40:45 följande:
    Givetvis inte:).
    Bra för din lärare är INTE tänd på dig. Däremot kanske han tycker du är en duktig elev. Får känslan av att det är du som är lite tänd på honom dock. Tonårs tankar. Men han visar inget intresse och det ska han inte göra heller som lärare. Så håll tyst om detta för andra. För du kommer själpa mer än hjälpa.
  • entusiastiska kvinnan
    viseversa skrev 2019-10-07 20:48:41 följande:

    Bra för din lärare är INTE tänd på dig. Däremot kanske han tycker du är en duktig elev. Får känslan av att det är du som är lite tänd på honom dock. Tonårs tankar. Men han visar inget intresse och det ska han inte göra heller som lärare. Så håll tyst om detta för andra. För du kommer själpa mer än hjälpa.


    Tänd behöver han absolut inte vara. Måste dock tillägga att jag aldrig fått sådana blickar från någon annan lärare, ex att han även stirrat på mig från lärarrummet när jag suttit och ätit lunch.
  • viseversa
    entusiastiska kvinnan skrev 2019-10-07 20:57:24 följande:
    Tänd behöver han absolut inte vara. Måste dock tillägga att jag aldrig fått sådana blickar från någon annan lärare, ex att han även stirrat på mig från lärarrummet när jag suttit och ätit lunch.
    Kan du bara släppa det ts. För allas skull.
Svar på tråden Tänder min lärare på mig?