• Obalem

    Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

    Ereya skrev 2019-10-18 21:55:00 följande:

    Wow vi har så lika symptom! Helt sjukt! Och samma dag och allt. Tycker du det vore kul om jag skrev ett pm till dig och vi kunde snacka på Facebook eller nåt? Jag har träffat en av mina närmsta vänner här på Familjeliv förra gången jag aktivt försökte skaffa barn och är så himla glad för det. Haha förlåt om det låter löjligt :) var bara en tanke som ploppade upp!


    När vi får plus så tycker jag absolut att de skulle va skoj :D jag säger när för vi KOMMER att få de förr eller senare!! Jag är dock en till eventuellt två dagar efter dig men ändå snarlikt! Coolt
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 09:10:50 följande:

    Håller tummarna att vi plussar snart <3

    Jag råkade kanske testa idag, haha. Med testa tidigt på ÄL+10. Syntes en svag svag svaaaaag skugga så nu ska jag vänta tills måndag med att testa mer,så har det förhoppningsvis ökat! :)


    Omg GRATTIS!!!! <3 här gav jag upp lite idag... mina bröst har slutat ömma :( och vi har bestämt att vänta med test till tisdag för att slippa få negativa test allt för tidigt :/
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 12:16:12 följande:

    Tack!!! Som jag skrev till dudetten, jag vågar inte ta ut nåt i förväg, det kan vara spök också. Bra att du väntar till tisdag och hoppas hoppas det blir ett plus då, ett stort fett plus. <3

    Min sambo sa just till mig att jag är hans livs kärlek och jag bröt ihop (?) och både grät och skrattade, så himla blödig. :) det och mina hot flashes är nya symptom som tillkommit igår och idag, hoppas det är ett bra tecken.


    Hoppas hoppas på ett stort och starkt plus för dig också!!!

    Du är gravid (vad jag tror) klart du är känslig :D
  • Obalem
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-19 17:21:55 följande:

    Jag är inte säker på när jag hade äl. Tror det var helgen vid den 11 oktober, fick ont i magen då som jag brukar. Jag tog ut min spiral i början på oktober och fick mens efter det men jag hade haft mens en vecka innan.

    Jag fick ännu ondare i onsdags och den molvärken har inte släppt än och jag känner på mig att något inye står rätt till i min kropp.. tänkte vänta till nästa helg o se om jag får något plus, sist (Tack vare Facebook som visar minnen) är ca 12 dagar efter vad jag tror är äl så nästa helg blir väl bra! Min man jobbar borta i veckorna och vill inte ta test utan honom.

    Jag börjar må illa på kvällarna och magen ser ut som en ballong!

    Jag har alltid blivit gravid direkt så jag antar att jag blivit det denna gången med!

    När ska du prova ta test? Vad känner du i din kropp?


    Välkommen hit!

    Hoppas din känsla stämmer, för de låter som att de är bra, tidiga tecken :)

    Va duktig du är som kan hålla dig hela vägen till nästa helg hehe!
  • Obalem

    Alltså ja blir lite tokig här haha...

    å ena sidan så tycker jag mig känna att de är en graviditet på gång men i nästa sekund så tycker jag att jag känner på tok för lite för vad som borde va! Mina bröst har nästintill slutat ömma, nu är de mer än spännande känsla som inte gör ont direkt. Molvärk har jag men inte i så stora mått. Hunörsvängningarna däremot, dom finns de gott om haha!

    Trots att jag skulle hålla mig så tog jag ett smygtest och de visar såååå lite! Alltså knappt synligt och svårt att se om de är rätt färg eller inte :/ vad tror ni?

  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 18:05:01 följande:

    OMG JAG SER!!!!!! Vad är det där för fantastiskt test? Faaaaan nu vill jag testa igen imorgon för att se om det ökat nåt ;)


    Åh hoppas de verkligen är något!!

    Fullt förståligt haha!

    Jag svarar på din fråga med en viss rodnad... de är ett clearblue snabb som jag tog isär för att kunna se strecket tydligare! Hihi.
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 18:11:03 följande:

    Skojar du? Cb rapid detection? Och det syns redan? Det är inte ens early! Ahhhh!!!! Du är gravid!!!! GRATTIS!!!


    Oj nu fick du mig verkligen att hoppas på att de är sant detta!!! Ska ta early på tisdag hade vi sagt hehe så vågade inte ta de!

    Jag ser på ditt också!!! Upplösningen här är kass men visst skymtas ett streck där!
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 18:11:03 följande:

    Skojar du? Cb rapid detection? Och det syns redan? Det är inte ens early! Ahhhh!!!! Du är gravid!!!! GRATTIS!!!


    Omg tänk om de gått för två av oss i gruppen redan?! Va sjukt de skulle va!! Jag hoppas så innerligt för oss allihopa!!!
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-19 18:23:38 följande:

    Hahaha jag MED! Vill typ skrika och hoppa! Både för din skull och för min, hahahha! LÄNGTAR till måndag, ska definitivt testa igen då! Vill typ gå och kissa nu ifall det mirakulöst skulle ökat hahaha :) vad händer nu? Ska du vänta två dagar och ta då? Och ja HUR SJUKT om det verkligen tog sig!!!


    Åh jag längtar för din skull till måndag också!! :D jag är splittrad! Både att jag helst vill ta imorgon typ men den bättre delen av mig (men tråkigare) tycker att ja borde vänta till tisdag ;) vilken kväll va!! Omg
  • Obalem
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-19 18:34:33 följande:

    Jag vill inte hålla mig från att ta test men jag vill inte heller ringa och meddela ett resultat :)

    Jag har tre barn sen innan och blivit gravid samma månad som vi bestämt att vi ska ha bebis. Jag känner mig sjukt skum i kroppen.

    Det som gör mig mer tveksam denna gången är att jag är 36 år. Vi tänkte inte ha fler men vi kom på andra tankar. Detta blir definitivt den sista!

    Kanske får köpa ett test i morgon o ta på måndag morgon innan mannen åker ????


    Vi väntar med spänning på måndag då, för din skull också :D

    Va underbart att ha haft de så ?lätt? att bli gravid! Vilken superkropp du måste ha som vet direkt vad den ska göra hihi.

    Åh vågar inte tacka än, men hoppas gör jag verkligen!! <3
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-20 09:16:48 följande:

    Wow så dåligt man ser här på FL! Kvalitén blir verkligen sämst haha. Provar med en till.


    På denna kan ja skymta något! Men som sagt, fl är sämst för bilder tyvärr :(

    Jag tror på dig!! Vi siktar in oss på onsdag då?! Såå spännande detta :D
  • Obalem

    Godmorgon brudar!

    Idag när jag kollar på testen igen (på bild) från igår så känner jag mig rätt så positivt inställd ändå!

    Dagens symptom på äl+9/10 är följande: smått ömma bröstvårtor, fylligare bröst, flytningar, svälld och spänd mage, hungrig, extremt morgonpigg (händer ALDRIG), en känsla av att dehär faktiskt kan vara något och slutligen så höll jag på att spy i morse av att min Karl andades på mig haha! Klarade inte av morgon andedräkt sist heller haha. Åh visstja! Igår skulle min karl ha bepanthen på sina läppar och jag utbrister ?USCH de luktar cigarettrök här!!? Och det kom vi fram till efter ett tag, var den jävla salvan *fniss* att nämna så röker ingen runt omkring oss, varken hemma eller på jobb så de kunde inte lukta cigarrett! Så nu måste jag hitta ett nytt läppbalsam till honom!

  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-20 21:53:01 följande:

    Har sett flera idag här på FL son testat med samma test som jag på samma dag och fått samma svaga skugga. Nu har de testat med andra test och fått solklart positivt, så nu kan jag inte hålla mig till torsdag. Köper cb imorgon och testar tisdag.

    Detta är mitt från i morse. Redigerat, men...


    Åh håller alla tummar!! Jag ska faktiskt tjuva imorgon :D med RFSU och spara early ifall de inte visar något imorgon! Hoppas :}
  • Obalem
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-21 07:06:34 följande:

    Gjorde test i morse men det visar negativt!

    Jag får avvakta till helgen och hoppas.på ett plus då!


    Vi hade äl samtidigt va? Runt 10/11?

    För jag fick också negativt i morse..

    hoppas du får ditt plus i helgen! :D chansen är inte över förrän tempen går ner och tant röd kommer.
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-21 08:36:57 följande:

    Åhhh låt mig veta hur det går!


    Negativt :(

    Tempen fortsätter stiga i bra takt, är uppe på strax över 37. Men förutom de, molvärk, ökade besök på toaletten för att kissa och täppt näsa så känns de inte mycket idag alls. Äl+10/11
  • Obalem

    Hej hörni! Både nya och gamla :D

    Här hos mig och min sambo släpas dagarna fram.. vi har bestämt att lugna oss med tester tills bim dagen definitivt passerats, alltså söndag. Alla misstankar om graviditet har som försvunnit i och med hur tidigare test sett ut och att symptomen försvunnit. Mensvärk och täppt näsa är de enda jag kan peka ut, och den höga tempen.

    Hoppas de går bra för er andra! Hur mår ni?

  • Obalem

    Hej hörni! Här kom mensen idag :( räknade med de när jag inte känt något som pekat på något annat... men nu får jag ladda om för nästa gång!!

  • Obalem
    Obalem skrev 2019-10-26 13:57:08 följande:

    Hej hörni! Här kom mensen idag :( räknade med de när jag inte känt något som pekat på något annat... men nu får jag ladda om för nästa gång!!


    Ehm... de blev ingen mens :o enbart en svaaagt ljusrosa flytning igår sen har de varit helt som vanligt?! Dagens test ser ut såhär.

  • Obalem
    chaange skrev 2019-10-27 18:55:11 följande:

    Ser ingenting men hoppas på att det är pos!

    Min mens kom i em. Så det blir nya tag nästa äl!


    De var de tyvärr inte :( nu kom mensen igång!
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!