• Singolla

    Jag känner mig osäker på min sambo

    Vi träffades för 2 1/2 hår sedan i maj. Jag blev kär direkt, fast ingen ville från början inleda en relation. Det är 15 års åldersskillnad mellan oss. Vi fortsatte att umgås hela sommaren och i augusti så frågade han om vi inte skulle bli ett par på riktigt. Jag höll med. Vi var särbo fram till februari i år, då han stod arbetslös utan pengar och ville att vi skulle bo ihop. Han hyrde ut sin lägenhet möblerad i andra hand och flyttade in. Han söker jobb, åker på intervju men blir snuvad på jobben i sista gallringen. Han har efter två års jobbsökande inte fått jobb. Förutom i somras då han fick ett jobb som gav bra betalt. Efter att han rökte gräs och jobbade, vilket fick honom att fuska med arbetsuppgifterna så blev han av med jobbet. Han fick en bra lön, men ville inte betal en del av hyra eller mat, utan tyckte att han skulle spara pengarna. När vi flyttade ihop tog han bort mig i sin facebookstatus, dolde sina relationsuppgifter. Han hälsar aldrig på sina kompisar och inga kompisar kommer och hälsar på oss. Han säger att han inte har någon han vill umgås med. Jag jobbar och varje gång jag kommer hem från jobbet så ligger han i soffan med sin dator. Han kan alla mina lösenord till min mobil och dator, jag har inga hemligheter. Han ger aldrig lösenord till sin dator eller mobil. Jag betalar allt, hyra, mat och ett tag köpte jag kläder åt honom. Men nu börjar jag tappa lusten att vara den som står för allt. Han säger att han älskar mig, att han vill leva med mig, att allt är bra nu. Han pratar aldrig om någon framtid, inga gemensamma framtidsplaner. När jag frågar honom om framtiden så säger han att han inte vet. Han är snäll, han är go och underbar att vara med, men jag börjar ha svårt att ge, jag behöver mer tillbaka. Är jag en person som aldrig blir nöjd? Begär jag något orimligt?

  • Svar på tråden Jag känner mig osäker på min sambo
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Har resonerar du egentligen? Har du läst din egen text?? Läs den igen.

  • Anonym (Mia)

    Låter som att du har fått en fästing till husdjur. Bäst att du gör dig av med honom innan han börjar sprida sjukdomar.

  • Tecum

    Du lever med en missbrukande slacker som utnyttjar dig. Vill du ha det så ska du inte göra någonting...

  • Anonym (Anonym)

    Försöka bli av med honom innan du blir gravid annars kommer det vara jävligt svårt för dig senare om ni kommer o få barn tillsammans.

  • Singolla

    Det jag skrev var det negativa sidorna. Han har många fina sidor som att han är bra med min son, han lyssnar och vi diskuterar mycket, han är hemma och springer inte ute på fester. Han ger mig sin tid. Han är känslig och bra på andra sätt. Han röker inte ofta, ibland. 

  • minst

    Du blir grymt utnyttjad! Börja med att byta ut alla dina koder och lösenord till datorer, telefoner och kontokort. Ge honom en skriftlig uppsägning på 3 månader då han ska var ute ur din lägenhet, skriv upp hur mycket pengar han är skyldig dig genom åren för hyra och matpengar och tala om att han slipper betala dessa om han försvinner tidigare än de 3 månaderna (som ett hot!). Han kommer aldrig att ändra sig, oavsett vad han säger. Han älskar inte dig, han älskar att du försörjer honom! Du är värd så mycket mer!!!!

  • Anonym (Belizza)

    Oj... det här har jag aldrig skrivit i en tråd tidigare men alltså, det låter som ett riktigt dött förhållande!

    Du har inget att hämta. Du verkar vara en schysst tjej med alla hönsen hemma. Klart att du måste förstå att du kan ha det mycket bättre?

    Han älskar dig säkert. Och du älskar honom. Men hur långt kan man gå för kärlek? Hur mycket ska man offra?

    Du har nog redan bestämt dig. Nu säger vi alla att du tänker helt rätt! Ta beslutet idag och planera hur du ska lägga fram din plan. Ingen klarar att vara lycklig i en sådan relation på sikt.

  • LoveRain

    Min varningsklocka skulle tjutit skyhögt när han blev av med sitt jobb för att han tagit droger. Antigen är han missbrukare eller så är han väldigt oansvarig. Är det en man att bygga en framtid med?

Svar på tråden Jag känner mig osäker på min sambo