• jordgubben79

    Bodelning

    Då så har vi slutligen fått det klart, vi är skilda på pappret. Han vill inte medans jag är väldigt klar med att vi är färdiga med varandra.Levt med denna man som misshandlat mig verbalt och psykiskt.Han har betett sig hemskt men mesig och rädd som jag varit inte vågat ta steget förrän nu.

    Vi har lyckats dela upp det materiella och nu tycker han att då är det färdigt.Är ingen person som bryr mig om pengar eller materiella ting, men är trött på att vara kuvad och vill stå på mig.Rätt ska vara rätt och nu vill jag snart göra en bodelning ang det ekonomiska.Men hur tar jag upp det? Helvetet kommer braka lös.Är så orolig för vad som kommer hända.Hur löser man det med bodelningsförättare ?Eller ska man bara lägga sig ner ,låta det vara och gå vidare?

  • Svar på tråden Bodelning
  • Anonym (Anna)

    Rör det sig om mycket pengar?

    Kan du inte skaffa ett ombud som kan föra din talan?

  • Anonym (.)

    Vad handlar det om för pengar? Kort och gott, är det värt det? Jag hade inte börjat bråka om det inte skulle innebära ekonomiska konsekvenser att låta bli. Om du ska göra det så rekommenderat jag att du tar hjälp av jurist. Kolla upp om din bank erbjuder den typen av tjänster billigare för kunder.

  • jordgubben79

    Har haft väldigt lite koll då han har skött den. Men det finns en del pengar, visst gör det det.vi sålde bl.a ett hus för 1 1/2 år sedan och fick bra avkastning.

    Han tycker att jag är ?skyldig? honom pengar, pengar han ?lagt? ut på mig.

    Vi har ju inga direkta skulder heller.Är bara orolig för hur hans reaktion kommer bli då han antar att jag är nöjd då vi delat upp möblerna.När man pratat om pengar ngn enstaka gång kontrar han alltid med att det är det jag är ute efter?Antyder att jag är ?pengakåt? vilket inte alls stämmer.

  • Anonym (F)

    Blir han arg och nedlåtande då du vill prata pengar får han väl bli det. Snart är du av med honom och hans elaka sätt. Läs på vad som gäller. Skaffa dig en advokat, och bestäm sen hur du gör. Hans åsikter är inte samma sak som vad lagen säger.

Svar på tråden Bodelning