• Anonym (TS)

    Grannpojken våldgästar

    Jag är i en situation som jag vet inte hur jag ska hantera.

    Min granne har en son som vill hem till oss helst varje dag.... han knackar på och tränger sig in innan man har hunnit att öppna... han har redan tagit av skorna på vägen in och frågar om han får komma hem till oss... säger jag att det passar inte just nu för nu ska vi äta middag då är han redan inne i köket och undrar om han får också äta hos oss?

    Om vi är ute på gården och han får syn på oss springer han genast ut och frågar om han får komma hem till oss. Säger jag att nu är vi ute då vill han ändå vara inne hos oss och vill inte förstå varför får han inte det.

    Han o mina barn leker aldrig ihop. Och mina barn vill inte att han ska komma hem till oss och ta deras saker. De är alltså inte kompisar eller något. Varken mina barn eller pojken har intresse av att leka med varandra. Det känns ofta som att han letar bara efter en plats där han får vara - för låter jag inte honom att komma in då springer han till nästa grannen och frågar där. Hans mamma verkar inte riktigt bry sig om honom. Han är 5 år. Ibland är han här hela dagar. Han äter båda mellis och, lunch hos oss, följer med på utflykter osv - o hans mamma lägger inte sig i (om man kan nu se det så) - jag har aldrig pratat med henne , jag känner inte henne, hon inte ens hälsar på när vi stöttar på varandra på gården , men pojken klänger sig fast på oss redan på vägen hem från dagis om vi råkar hämta samtidigt - och är hos oss till läggdags och även då måste jag skicka hem honom ...

    Vad tycker ni ?

  • Svar på tråden Grannpojken våldgästar
  • Anonym (TS)

    Vill bara tillägga att samtidigt tycker jag så synd om honom ... det verkar som att han är ganska ensam ...

    jag känner mig även sur över hans mor, jag är inte någonslags dagsmamma eller något . Det vore en annan sak om han o mina barn skulle leka bra eller vara kompisar; men det gör de inte ...

  • Anonym (Säg ifrån)

    Du måste ju prata med mamman och förklara att han inte kan komma och gå som han vill. Hjälper inte det låser du dörren och vägrar öppna.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Säg ifrån) skrev 2019-10-18 13:56:57 följande:

    Du måste ju prata med mamman och förklara att han inte kan komma och gå som han vill. Hjälper inte det låser du dörren och vägrar öppna.


    Nja han kommer och går inte som han vill.. han frågar alltid om han får komma hem till oss ... men han kan komma och fråga 5 gånger om dagen ...
  • Erkens mamma
    Giftskåneman skrev 2019-10-18 14:00:31 följande:

    Nåt är jävligt fel här, gör en insats och gör en orosanmälan, pojken mår inte bra.


    +1
  • Moder1

    Prata med mamman .

    Låter nästan som något brister i föräldrarollen hos mamman.

    En 5 åring ska inte springa vind för våg.

  • Anonym (Stackars barn)

    Stackars barn. Istället för att irritera dig på en liten pojke som söker trygghet värme och kanske du kan kontakta soc för något står inte rätt till här. Se hans beteende och mammans ointresse för sitt barn som en stor varning att allt inte är bra i hans hem.

  • Anonym (A)
    Moder1 skrev 2019-10-18 14:05:46 följande:
    Prata med mamman .
    Låter nästan som något brister i föräldrarollen hos mamman.
    En 5 åring ska inte springa vind för våg.
    +1
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2019-10-18 15:29:05 följande:

    Stackars barn. Istället för att irritera dig på en liten pojke som söker trygghet värme och kanske du kan kontakta soc för något står inte rätt till här. Se hans beteende och mammans ointresse för sitt barn som en stor varning att allt inte är bra i hans hem.


    Precis det som jag känner. Jag går i bitar när han knackar på och ser hur han längtar in till oss ... eller när jag inte kan släppa in honom av någon anledning hur han blir ledsen och går iväg fast inte hemåt utan till en annan granne ... samtidigt så kan han inte vara hos oss jämt , jag kan inte ta hand om någon annans barn ? det är dubbla känslor här ...

    hur gör man en soc anmälan? Vad blir konsekvenserna ? Och hur snabbt kommer soc reagera?
Svar på tråden Grannpojken våldgästar