• Anonym (Dement?)

    Vad händer med mej? Rädd

    Det börjar bli lite läskigt. Jag kommer inte i håg saker längre. Jag brukade vara superskärpt. Behövde aldrig några handlingslistor eller påminnelser. Jag kom i håg allt. Var jag i affären kom jag även i håg att köpa saker som snart tog slut. Jag hade till och med koll på makens shampo och deo utan att egentligen kolla om det var dags för nytt. Missade aldig nåt. Någonsin.

    Men nu. Jag kommer inte i håg nåt. Jag minns inte saker jag pratat med någon om. Ex. Efter semestern minns jag inte vad arbetskamraterna gjort fastän vi pratat timvis innan om vad vi ska göra. Jag får låtsas att jag vet men jag har inte en susning inte ens när dom sen berättar. Jag ringer och frågar var maken är trots att han senast på morgonen sagt att i kväll ska jag jobba över. Och så i dag kom det som gjorde mej riktigt rädd. Var hos frisören för färgning och klippning. Hon färgade och skulle sen klippa mej. När hon stod och kammade mitt våta hår mindes jag inte om hon hade klippt mej eller skulle klippa mej. Var tvungen att titta på golvet om det låg hår där. Inte ens när jag såg det kunde jag minnas att hon klippt mej. Har fortfarande inget minne av klippningen, men håret är 10 cm kortare så klippt har jag blivit. Jag glömmer allt numera och får anstränga mej för att låtsas att jag vet.

    Nån som varit med om samma eller som har nån ide vad som drabbat mej? Jag känner mej inte stressad eller utmattad. Har ett jobb jag trivs med och inga andra problem. Upptäckte B12 brist för ett par år sedan vid en hälsokontroll och medicinetar för det. Är för övrigt fullt frisk.,Börjar jag bli dement redan vid 45 ????

  • Svar på tråden Vad händer med mej? Rädd
  • Anonym (N)

    Jag tycker du ska ta upp detta med din läkare för vidare utredning. Visst kan man glömma saker och ting men det där låter inte helt normalt. 

  • Anonym (Ta hjälp)

    Förstår att det är läskigt men det är viktigt att du söker hjälp så fort du kan så du kan få hjälp att kolla upp vad det beror på. Lycka till <3

  • Anonym (..)

    Ja som du själv skriver så visst kan detta vara symptom på alzheimers. Men det kan vara symptom på mycket annat också. Mindre farliga saker. Nu skriver du ju att du inte är stressad eller utmattad. Annars kunde det varit förklaringen. Jag blev lite sån när jag var utbränd. Dock inte riktigt så glömsk så att jag glömde något som nyss skett (typ klippningen). Men kunde glömma att jag redan berättat något för någon osv. Finns iallafall mycket som kan leda till minnesförlust. Boka en läkartid snarast för att utreda vad det beror på, för det du beskriver är inte ?normal glömska? eller att man bara är lite rörig.. Detta är något annat. Önskar dig lycka till!

Svar på tråden Vad händer med mej? Rädd