• Womyay

    Grubblar konstant över jobbet

    Halloj.

    Har ett problem med att jag konstant grubblar över jobbet.

    Har gått över till nytt företag på provanställning.

    Har denna vecka gjort så simpelt jobb som att sätta upp märkskyltar vid komponenter, men grubblar konstant över vad besiktningsmannen ska säga, jag vet dock att det värsta som kan hända är att jag får åka tillbaka och komplettera med någon mer skylt(Vilket jag även vet händer 9/10 gånger oavsett vem som gör jobbet).

    Men sitter fortfarande och grubblar över detta. Samt när jag varit och gjort ett jobb jag själv är nöjd med, samt kund är nöjd. Men direkt jag åker därifrån börjar jag grubbla ändå över jobbet som är gjort.

    Jobbet är jag nöjd med samt kollegor/arbetsledning. Men grubblar fortfarande.

    Är det någon annan som har/haft detta problem och vet något jag kan göra?

  • Svar på tråden Grubblar konstant över jobbet
  • Kusinen

    Har du ett generellt problem med ältande och oro eller är det helt nytt och har kommit med nya jobbet.?

  • Womyay

    Har alltid varit något av en grubblare angående jobb, men känns som det blivit lite värre med nya jobbet.

  • Kusinen
    Womyay skrev 2019-10-20 11:13:58 följande:

    Har alltid varit något av en grubblare angående jobb, men känns som det blivit lite värre med nya jobbet.


    Det finns ju en hel del övningar man kan göra. Dels finns det internetterapi som man kan få via vårdcentralen och dels finns det böcker att köpa. En bok som jag tycker är rätt bra och konkret är "Att hantera oro och ovisshet med KBT".

    Andra mer konkreta tips är att ha väldigt tydliga rutiner för jobbet, att göra en genomgång av dagens uppgifter innan man går hem och jobba med listor och beting.
Svar på tråden Grubblar konstant över jobbet