• mari800

    Dotter vill ha intimoperation

    Min dotter blev myndig tidigare i år och jag har nu fått reda på att hon är missnöjd med sin kropp och har varit det under en lång tid. Det gäller både bröst och underliv och just nu har hon bestämt sig för att hon vill operera underlivet.

    Hon anses nog som väldigt söt/snygg och har inga problem att få vänner eller pojkvänner, men hur mycket jag än försöker få henne att förstå att hon är vacker som hon är lyckas jag inte. 

    Jag vill absolut inte att hon ska göra operationen då jag tycker det är fel och att hon är för ung för det. Jag vill även att hon ska förstå att alla är olika och bli mer bekväm i sin kropp.

    All hjälp uppskattas!

  • Svar på tråden Dotter vill ha intimoperation
  • neverpreggo

    Mina bröst växte efter 20...

    Jag tror inte att det finns mycket att göra. Kanske köpte en av böckerna där folks underliv visas upp för att förstå att alla är olika.

  • Anonym (Evelina)

    Om man själv inte tycker att man duger hjälper det inte att få höra att ANDRA tycker att man är fin. Eller ja, det hjälpte aldrig för mig. Kände alltid att det var irrelevant vad andra tyckte när det var JAG som behövde leva med min kropp.

    Tycker främst att du bör försöka få henne att vänta om du tycker att hon är för ung, men kom ihåg att en operation kanske kommer få henne att trivas bättre i sin kropp. Att du tycker att hon är fin ändå och att operationer är fel är irrelevant.

  • FtS70

    Även om hon har pengarna är det inte säkert att hon accepteras som patient. Många estetiska kirurger skulle definitivt rata din dotter p g a hennes ålder.

  • Anonym (Fia)

    Tycker du ska prata om riskerna om läkning,ärr,komplicationer som kan uppkomma.

    Att resultatet inte alltid blir så som man väntat sig.

    Hur har hon råd har hon jobb?

    Bröstförstoring kostar runt 40 000

    Intim kirurg runt 25 000

    Tycker hon det är värt pengarna?

  • Vevoz

    Vad tkr hon är fel med underlivet? För stora blygläppar är väl det vanligaste som tjejer skäms över eller klagar på, för det är sällan man ser det i media (eller porren)

  • mari800

    Ja det är stora blygdläppar som hon inte gillar, det är väldigt synd att sådant inte förekommer oftare i porr och media överlag tycker jag eftersom det ändå är så vanligt.

    Och nej hon har inte pengar till att bekosta det själv, det dröjer nog eftersom hon inte jobbar än.

  • Anonym (vuxen)

    Kära TS dotter!

    Nu när du är vuxen får du rent vuxen-juridiskt bestämma vuxen-saker för dig själv. Om du vill göra vuxen-ingrepp på redskapen för vuxen-gymnastik som du begåvats med måste du först ta lite vuxen-ansvar och vuxen-läsa på om vuxen-kroppen och vuxen-ingreppen så du vuxet och moget kan ta ett informerat vuxen-beslut. Om du fortfarande efter all vuxen-läsning vill göra vuxen-ingreppen så måste du ta lite mer vuxen-ansvar genom att på egen hand vuxen-finansiera ditt vuxen-ingrepp. Lite vuxen-arbete på sidan av inte-vuxen-skolan kan vara ett bra sätt, och att avsätta lite av vuxen-lönen till ditt ändamål. Då bör du också vuxen-ansvara för att finansiera delar av resten av ditt nu vuxen-leverne, exempelvis genom att vuxen-betala 10% av din vuxen-inkomst till dina vuxna föräldrar, om du bor hemma hos dem. Glöm inte att även vuxen-spara till en framtida bostad, då vuxen-världen har gjort det mycket svårt att vuxen-bo själv nuförtiden, och även en liten slant för andra vuxen-utgifter som kan komma plötsligt på i vuxen-livet.

    Lycka till i den nya, vuxna fasen i ditt liv. 

  • Anonym (Anne)

    OM hon ska operera underlivet så ska ni INTE gå via ordinarie plastikkirurger utan en läkare med gynekologisk utbildning!

    En kvinnas blygdläppar är känsliga och fulla med nerver. Blygdläpparna fylls med blod vis sexuell upphetsning och skär man fel där så riskerar man att stympa hennes sexualitet! Det finns ett jättebra klipp på youtube från Malou efter 10 där en kvinna fick sitt underliv förstört från intimkirurgi. Titta på detta. Där berättar en gynekolog vad man ska undvika när man funderar över intimkirurgi.

    Och snälla, övertala din dotter att hon inte ska efterlikna porren! Kvinnor ska inte sköra bort organ för att likna fiktion!

Svar på tråden Dotter vill ha intimoperation