• Anonym (velig)

    Vet inte om pojkvännen är pappan

    Jag är 18 år och gravid i 7e månaden. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år. Jag har varit otrogen några gånger och är nu orolig att han inte är barnets pappa? Han vet om att jag varit otrogen två gånger tidigare men vi har hittat tillbaka till varandra. Han vet inte om att jag var otrogen i samband med att jag blev gravid. Tycker ni att jag ska berätta för honom eller inte? Jag vill och hoppas ju att han är pappan.

  • Svar på tråden Vet inte om pojkvännen är pappan
  • Zoegazz

    Grattis till graviditeten!

    Såhär tycker jag, du borde verkligen berätta för honom. Det är inte okej att lägga ett föräldraansvar på en så ung kille, eller äldre för den delen, om han nu inte är pappan. Väljer han att fortsätta med dig ändå kan ni göra ett faderskapstest när barnet är fött. Men var beredd på att du kanske får stå där ensam med barnet om han inte är pappan, och kanske även om han är det när han får veta att du varit otrogen igen.

    Lycka till!

  • Anonym (velig)
    Zoegazz skrev 2019-10-23 16:07:13 följande:

    Grattis till graviditeten!

    Såhär tycker jag, du borde verkligen berätta för honom. Det är inte okej att lägga ett föräldraansvar på en så ung kille, eller äldre för den delen, om han nu inte är pappan. Väljer han att fortsätta med dig ändå kan ni göra ett faderskapstest när barnet är fött. Men var beredd på att du kanske får stå där ensam med barnet om han inte är pappan, och kanske även om han är det när han får veta att du varit otrogen igen.

    Lycka till!


    Tack!


    Om jag inte skulle berätta något och han skriver på att han är pappan och i framtiden skulle göra ett faderskapstest som visar att han inte är pappan, vad händer då? Kan han avsäga sig barnet då? Den andra eventuellt tänkbara pappan är inte speciellt lik min pojkvän.

  • Anonym (Sigrid)

    Du är 18 år, myndig och kommer snart att bli förälder. Då är det hög tid att växa upp och ta ansvar. Självklart måste ni ta reda på vem som är pappan, inte främst för din killes skull, men för barnets. Ditt barn har rätt att veta var hen kommer ifrån och vem som är dens pappa.

  • Anonym (A)
    Zoegazz skrev 2019-10-23 16:07:13 följande:
    Grattis till graviditeten!

    Såhär tycker jag, du borde verkligen berätta för honom. Det är inte okej att lägga ett föräldraansvar på en så ung kille, eller äldre för den delen, om han nu inte är pappan. Väljer han att fortsätta med dig ändå kan ni göra ett faderskapstest när barnet är fött. Men var beredd på att du kanske får stå där ensam med barnet om han inte är pappan, och kanske även om han är det när han får veta att du varit otrogen igen.

    Lycka till!
    Håller med
  • Anonym (velig)
    Panduro skrev 2019-10-23 16:14:38 följande:

    Vet du vilket datum du var otrogen och när du hade din senaste mens/ägglossning?


    Jag och pojkvännen hade sex dagen innan jag var otrogen...
  • Anonym (velig)
    Anonym (Sigrid) skrev 2019-10-23 16:11:53 följande:

    Du är 18 år, myndig och kommer snart att bli förälder. Då är det hög tid att växa upp och ta ansvar. Självklart måste ni ta reda på vem som är pappan, inte främst för din killes skull, men för barnets. Ditt barn har rätt att veta var hen kommer ifrån och vem som är dens pappa.


    Men om det inte är hans barn så kommer barnet inte ha någon pappa alls. 
  • Anonym (Fia)

    Ta ansvar säg att du inte vet om han är pappan 100% .

    Du får faktiskt stå upp för det du ställt till med.

    Väldig elakt om du låssas som ingenting.

  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (velig) skrev 2019-10-23 16:17:33 följande:
    Men om det inte är hans barn så kommer barnet inte ha någon pappa alls. 
    Rent krasst är väl det något du borde ha tänkt på när du 1) var otrogen och 2) valde att behålla barnet. Du sitter i en väldigt trist situation, men barnet har fortfarande rätt att veta vem som är dens pappa.
  • Anonym (velig)
    Anonym (Sigrid) skrev 2019-10-23 16:43:20 följande:
    Rent krasst är väl det något du borde ha tänkt på när du 1) var otrogen och 2) valde att behålla barnet. Du sitter i en väldigt trist situation, men barnet har fortfarande rätt att veta vem som är dens pappa.
    Jag vet att det var jättedumt att vara otrogen, jag önskar att jag aldrig varit det. Om jag berättar för min pojkvän så kommer han garanterat att göra slut. När vi blev tillsammans efter den senaste otroheten så sa han att om det händer igen så kommer han aldrig bli tillsammans med mig igen. Jag vill verkligen inte att han ska göra slut med mig.
Svar på tråden Vet inte om pojkvännen är pappan