• Pluppa

    Sammandragningar

    Onda sammandragningar känns de bara som "mensvärk" eller kan de kännas som "en känsla av kraftigare håll som en band runt magen?

  • Svar på tråden Sammandragningar
  • Ebo88

    Jag skulle nog säga att det är som kraftigare håll snarare än mensvärk (för mig).

    Jag kan bli kallsvettig när jag får en och det blir ansträngt, men jag har svåra sammandragningar som påverkar tappen, det behöver ju inte vara så påfrestande att få sammandragning.

    Vilken vecka är du i?

  • Pluppa

    Okej okej, snart v. 27... Känner bara av det när jag jobbar. Då är magen för de mesta också stenhård

  • Ebo88
    Pluppa skrev 2019-10-24 12:09:02 följande:

    Okej okej, snart v. 27... Känner bara av det när jag jobbar. Då är magen för de mesta också stenhård


    Det kan ju komma av stress/fysisk ansträngning. Kanske ska kolla med vården så inte tappen blir påverkad.

    Det är ju ändå vanligt med sammandragningar men det ska ju inte göra så ont
  • Pluppa

    Okej nämnde de lite lätt för barnmorskan igår å hon sa bara att jag skulle höra av mig igen om de började göra ondare osv.. Men ska se under helgen nu om det fortsätter (har jobbhelg) så får jag väl ta upp det med henne till veckan igen isf tänker jag =)..

  • Ebo88
    Pluppa skrev 2019-10-24 12:20:07 följande:

    Okej nämnde de lite lätt för barnmorskan igår å hon sa bara att jag skulle höra av mig igen om de började göra ondare osv.. Men ska se under helgen nu om det fortsätter (har jobbhelg) så får jag väl ta upp det med henne till veckan igen isf tänker jag =)..


    Gör det :)

    Annars kan du säkert ringa förlossningen för att dom ska se efter så inget är påverkat bara :)

    Hoppas det blir bra :)
  • Pluppa

    Okej =) men tror jag avvaktar med det under helgen får vi se, börjar det igen nu under helgen kan jag ju alltid ringa å rådfråga förlossningen iaf =)

Svar på tråden Sammandragningar