• Elina22

    Halvtid på förskola

    Hej!

    Jag har en liten fråga till alla er kunniga där ute som har barn på förskola. Jag har en dotter på 13 månader (mitt första barn) som jag håller på att skola in nu. Tanken är den att jag ska jobba 50% och har flex arbetstid, ska dock jobba förmiddagar.

    På förskolan äter dom lunch 11.00 och sover omkring 11.30

    Min första tanke var då att lämna henne vid 07.00 och hämta cirka 12.00 och då får hon alltså sova hemma.

    Eller att jag lämnar henne vid 7.30 och hämtar efter sovstunden cirka 13.30, det blir längre för henne då.

    Behöver verkligen tips och råd. Det är som sagt mitt första barn så har inte så bra koll. Dessutom har hon precis lärt sig gå (är ännu inte helt stabil) och är väldigt mammig.

    All tips mottages!

  • Svar på tråden Halvtid på förskola
  • Connie07

    Jag hade valt lämna kl 7.30 och hämta kl 13.30.Bra jobb du har så du kan ha ditt lilla barn så lite på förskolan.

  • Kusinen

    Om du hämtar senare, innebär det då att du jobbar någon extra timme och endera får mer lön eller kan kompa ut dessa vid ett annat tillfälle?

  • Kusinen
    Kusinen skrev 2019-10-25 06:00:54 följande:

    Om du hämtar senare, innebär det då att du jobbar någon extra timme och endera får mer lön eller kan kompa ut dessa vid ett annat tillfälle?


    Det jag tänker är att om du jobbar en timme till och hämtar henne efter vilan så blir ju det 4 timmar på 4 dagar vilket skulle kunna innebära att du är helt ledig en dag per vecka. Så skulle jag göra om aebetsgivaren var ok med det.
Svar på tråden Halvtid på förskola