• Bonusmamma29

    IVF Uppsala, väntetid?

    Hej!

    Jag och min sambo har genomgått fertilitetsutredning och fått svaret att vi behöver göra IVF.

    Först skulle remiss skickas till Eskilstuna (som vi egentligen tillhör). Där skulle vi få komma på något besök som jag förstod? Göra tester?

    Sedan skulle vi skickas till Uppsala för IVF.

    Snart är vi inne i November. Hur lång tid kan man räkna med att det tar, den här karusellen?

    Vad gör man på besöket i Eskilstuna?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden IVF Uppsala, väntetid?
  • Kiiwii90

    Min läkare skickade iväg vår remiss till Akademiska förra veckan. Han sa att det tar i snitt 3-4 månader (tänker att det är mkt stängt under julperioden?).

    Ska nog ringa nästa vecka och fråga hur kötiderna ser ut just nu bara så jag får ett hum om hur länge jag ska vänta så jag kan försöka tänka på annat sålänge.

  • Kiiwii90
    Bonusmamma29 skrev 2019-10-25 18:09:54 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har genomgått fertilitetsutredning och fått svaret att vi behöver göra IVF.

    Först skulle remiss skickas till Eskilstuna (som vi egentligen tillhör). Där skulle vi få komma på något besök som jag förstod? Göra tester?

    Sedan skulle vi skickas till Uppsala för IVF.

    Snart är vi inne i November. Hur lång tid kan man räkna med att det tar, den här karusellen?

    Vad gör man på besöket i Eskilstuna?

    Någon som vet?


    Idag ringde jag akademiska, fick till svar att det skulle dröja ca 4 veckor innan vi skulle få komma dit, så ev dec/jan beroende på hur de har julstängt Ring och kolla så kanske de kan ge dig en preliminär väntetid!
Svar på tråden IVF Uppsala, väntetid?