• Anonym (Maria)

    Min man vill inte ligga

    Hej!

    Jag har problem i min relation. Jag (30 år) är gift med en man (35 år) och vi har två barn (2 och 4 år gamla). Vi har varit ett par i snart tio år. Vi har väl egentligen ingen fantastisk relation men vårt liv fungerar och vi älskar varann. Problemet är att jag alltid har haft högre sexlust än min man, och det har alltid skämtats om att jag är nymfoman. Jag vill kanske ligga helst 3-4 ggr/veckan (vilket inte känns särskilt orimligt!?) medan han verkar tycka att typ varannan vecka räcker. Det har alltid varit såhär, och det har med åren gjort att jag stängt av mycket. Vi har egentligen aldrig haft ett bra sexliv så vi har tyvärr inte något att gå tillbaka till heller. Vi kan inte heller skylla på barnen utan vi har aldrig legat mycket eller intensivt. Vi har pratat mycket om detta genom åren och jag har känt mig oattraktiv men jag har ändå föreslagit att testa nya saker ihop eller ha någon form av öppet förhållande. Men det är blankt nej på det. Och han försöker ta initiativ ett tag men det ebbar snabbt ut i ingenting. Och jag fantiserar om sex med andra flera gånger om dagen. Eftersom min man känns helt ointresserad har min lust till honom numer helt försvunnit. Jag har liksom känt mig avvisad så länge nu att allt sex mest känns som att han ?ställer upp? och det går jag verkligen inte igång på. Så även om han försöker ibland så känns sex med honom lika spännande som att fila fötterna typ. Så nuförtiden får vi liksom aldrig till det, eftersom ingen av oss ens försöker. Men jag är kåt JÄMT och jag har börjat onanera dagligen (vilket jag typ aldrig gjort sen jag var tonåring). Jag onanerar ju då såklart hellre än att ligga med min man. Det känns som att jag börjar peaka sexuellt medan min man bara blir mer och mer ointresserad. Jag hör dagligen om män som klagar på sitt obefintliga sexliv så att jag som kvinna står i denna sitsen känns som sånt slöseri - alla andra män vill ligga förutom min! Och jag vet ju att jag inte är totalt oattraktiv utan hade lätt kunnat hitta någon som vill ligga. Men kan man väcka sin egen lust igen eller är det bara att inse att jag får välja - ett liv med min man utan sex, eller separation?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Min man vill inte ligga
  • CitronTulo

    Ni var i 20-årsåldern när ni träffades! Man hinner förändras och växa åt väldigt olika håll då om man har otur! 
    Visst är inte sex allt, men nog faan är det viktigt! Det är jun liksom sexet som gör den stora skillnaden från att leva ihop med typ en kompis!

    Tänker så här, du är bara 30, är det så här du vill ha det resten av livet?

  • Anonym (m)

    Troligtvis har han låg sexlust men det kan ju också vara att han vill ha sex på något annat sätt än vad ni har och tröttnar på det sex ni har ? Han kanske vill binda upp dig och ge dig smisk eller kanske tvärtom (vilket är ännu mer tabu) eller något annat som han längtar efter. 

  • Tecum

    Tyvärr är det nog så, what you see is what you get. Om han alltid varit ointresserad av sex är det inte sannolikt att han plötsligt ändrar sig. Tvärtom brukar mäns sexlust minska med stigande ålder. Du har att välja mellan ett liv utan sex, otrohet eller separation. Trist...

    Det enda som möjligen kan hjälpa är att göra honom svartsjuk, att han inser att det finns andra män som är intresserade och att du också vet det...

  • Anonym (Maria)

    Jag har varit tydlig med att jag GÄRNA testar nya saker och är som person ganska gränslös. Redan i början av vårt förhållande testade vi nya saker och jag har aldrig varit dömande. Det har alltid varit såhär, redan sen innan vi ens bodde ihop. Han är väldigt omtänksam men är nog lätt den som blir tråkig och mest ?vill göra det som funkar?. Jag har alltid varit lite ?vild? i alla sammanhang medan han är mer stadig, så vi är ju väldigt olika som personer.

  • Anonym (m)
    Anonym (Maria) skrev 2019-10-25 21:57:20 följande:
    Jag har varit tydlig med att jag GÄRNA testar nya saker och är som person ganska gränslös. Redan i början av vårt förhållande testade vi nya saker och jag har aldrig varit dömande. Det har alltid varit såhär, redan sen innan vi ens bodde ihop. Han är väldigt omtänksam men är nog lätt den som blir tråkig och mest vill göra det som funkar. Jag har alltid varit lite vild i alla sammanhang medan han är mer stadig, så vi är ju väldigt olika som personer.
    Även om du är tydlig med du gärna testar nya saker och inte är dömande så kan det ju vara så att han ändå känner skam inför sina fantasier. Han tex skulle vilja att du knullar honom med strapon och det kan ju få honom att känna sig omanlig. Som exempel. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (m) skrev 2019-10-25 22:10:22 följande:

    Även om du är tydlig med du gärna testar nya saker och inte är dömande så kan det ju vara så att han ändå känner skam inför sina fantasier. Han tex skulle vilja att du knullar honom med strapon och det kan ju få honom att känna sig omanlig. Som exempel. 


    Jo, så kan det ju såklart vara. Men isf vet jag inte vad mer jag kan göra?
  • Anonym (Maria)
    CitronTulo skrev 2019-10-25 21:44:32 följande:

    Ni var i 20-årsåldern när ni träffades! Man hinner förändras och växa åt väldigt olika håll då om man har otur! 

    Visst är inte sex allt, men nog faan är det viktigt! Det är jun liksom sexet som gör den stora skillnaden från att leva ihop med typ en kompis!

    Tänker så här, du är bara 30, är det så här du vill ha det resten av livet?


    Nej, egentligen vet jag väl svaret. Jag kan inte fatta att jag har blivit en sådan som stannar i ett förhållande pga barnen. Men just nu känns det nog mest som att jag stannar för deras skull, för att det överlag funkar i vardagen. Och jag känner mig taskig om de skall behöva bo varannan vecka för att jag vill knulla, typ. Så svårt!
  • Sexlicens

    Maria; Som jag ser det så har du några alternativ:

    - Stanna och hoppas att det blir bättre.

    - Skaffa en älskare

    - Separera.

    Inget känns säkert bra av de tre alternativen, men du är ansvarig för ditt eget välbefinnande.

    Lycka till.

    //Danne

  • ivar37
    Anonym (Maria) skrev 2019-10-25 21:57:20 följande:

    Jag har varit tydlig med att jag GÄRNA testar nya saker och är som person ganska gränslös. Redan i början av vårt förhållande testade vi nya saker och jag har aldrig varit dömande. Det har alltid varit såhär, redan sen innan vi ens bodde ihop. Han är väldigt omtänksam men är nog lätt den som blir tråkig och mest ?vill göra det som funkar?. Jag har alltid varit lite ?vild? i alla sammanhang medan han är mer stadig, så vi är ju väldigt olika som personer.


    Gränslösa människor, som tom tar nån stolthet i det, kan ju vara vara ganska jobbiga att ha att göra med. Egot framförallt liksom.

    Kanske inte ert problem men nåt att tänka på?
  • Anonym (Maria)
    ivar37 skrev 2019-10-25 23:25:10 följande:

    Gränslösa människor, som tom tar nån stolthet i det, kan ju vara vara ganska jobbiga att ha att göra med. Egot framförallt liksom.

    Kanske inte ert problem men nåt att tänka på?


    Jo. Jag förstår vad du menar. Jag har alltid varit ganska öppen och extrovert som person. Jag förstår att alla inte uppskattar den sortens personlighet men man är ju tyvärr lite som man är...
Svar på tråden Min man vill inte ligga