• SthlmsmammanC

    Bli gravid med Letrozol?

    Hej!

    Blev gravid oplanerat med mitt första barn för tre år sedan. Eftersom att den graviditeten ?bara hände? har jag gått och trott att jag ska kunna bli gravid utan svårigheter när vi önskar ett syskon, men icke. 

    Ammade första barnet tills det att han var 1,5 år och mensen uteblev. Efter 5 månader utan amning och utan mens fick jag gulkroppsgormontabletter som jag fick ta i tio dagar nu under sommaren och då kom mensen (äntligen!) efter ungefär 3 dagar. Därefter fick jag min mens 2 månader i rad relativt regelbundet. Tredje månaden kom den inte alls. Och graviditetstesten 100 % negativa. 

    Fick då äta gulkroppshormon igen och denna gången fick jag blödningar under tiden som jag åt dessa. Fick då börja äta Letrozol, för att hjälpa ägglossningen på traven, dag 3-7. 

    Idag ska jag på VUL för att se hur det gått för ÄL efter letrozol-behandlingen, som jag avslutade för 2 veckor sedan. 

    Är det någon som varit med om liknande upplevelser och hur har det gått för er? Känner mig så vilsen i denna fertilitetsdjungel som jag chockartat blivit inkastad i. 

  • Svar på tråden Bli gravid med Letrozol?
  • minnie768

    Hej, hur har det gått för dig? :)
    Har tyvärr inga solskenshistorier men är på första kuren med Letrozol efter att ha stimulerat fram en blödning med hjälp av Provera då jag av någon anledning plötsligt fått oregelbundna cykler. Är på äl+7 idag och tiden går så långsamt.

Svar på tråden Bli gravid med Letrozol?