• Anonym9412

    Svårt att bli gravid

    Hej! Jag är ny här inne men brukar ofta läsa en del inlägg då jag som många andra längtar efter en bebis.

    Vi har försökt 1år och 8 månader och utan resultat. Hoppet är uppe och vi har en tanke att när gud vill så kommer vi få vår lilla bebis så helt enkelt är väl tiden inte inne.

    Vi har tänkt och sökte hjälp efter ett år men fick vänta 5 månader och under den tiden planerades en utomlands flytt och nu bor vi inte längre i Sverige så vår tid a bokades. Vi känner ingen brådska heller att ta hjälp då vi är rätt unga..

    Efter en lång presentation kommer lite frågor.

    De senaste 2 cyklarna har jag märkt av en hög temp innan mens. Från 36.4 till 37.7.

    Jag känner mig väldigt trött, men inte direkt sjuk. Nu är ja inne på andra cykeln och har 4 dagar kvar till BIM. Ligger idag på temp 37.6 och undrar hur era temperaturer är innan mens?

    Jag får också ont i brösten. Molande värk i ljumskarna och känslig vid samlag.

    Jag inbillar mig typ att jag håller på att bli gravid men de gör ja typ varje månad???????????

    Jag läser om många som säger att de haft hög temp o att den inte gick ner innan mens som sen va gravida men samtidigt får nästan alla lite högre temp innan mens.. Så berätta gärna alla era historier o tipps på att bli gravid ????

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid
  • Kajsa32

    Hej! Vi har försökt att få barn i ca 16 månader. Varje månad så har jag inbillat mig att jag varit gravid, haft massor av symtom. Men sen för två månader sen så slappnade jag bara av och inre kände efter. Använder mig av cb ältest hade sex runt äl samt någon dag efter.... Å två veckor senare plussade jag, inga symtom alls utan det enda jag märkte var att jag inte fick någon pms. Slutade tyvärr i missfall i förrgår. Men känns som en lättnad att bli gravid. Nytt försök vid nästa äl! Jag äter zink,munkpeppar, d- vitamin samt folsyra. Började för tre månader sen med det kanske var det som gjorde det?

  • Anonym9412

    Åh jag beklagar missfallet.. Men jag förstår också din lättnad att de ändå blev till! Ni kommer lyckas snart!

    Jag försöker slappna av och inte tänkta på de så mycket. Min ÄL är lätt att upptäcka så kör inte så mycket tester oså längre. Men blir så hoppningsfull när jag reagerar så mycket innan mens. Att jag får ganska hög temp. 37.5 till 37.9 osv.. Så får väl se om mensen kommer nu om några dagar.

    Jag äter vanliga vitaminer för kvinnor och med 400mikrogram folsyra i per dag. Vad gör de andra tillskotten du nämnde? Jag har så dålig koll på tillskott.

  • Kajsa32

    Okej! Ja.... hm har läst någonstans att munkeppar ska hjälpa till att bli gravid.... zink äter jag för att det är bra för immunförsvaret! Hoppas att jag får äl snart...

  • Anonym9412

    Ja okej! Min mens kom idag.. Exakt som beräknat.

    Ska se va jag kan köpa för tillskott här i Spanien.

    Man undrar ju varför de inte går som man önskar

Svar på tråden Svårt att bli gravid