• Jasminezxxz

    Hur många dygn tar det tills 1 tablett imovane (zopiklon) 7,5 mg vanligtvis är HELT ur kroppen? Så att det inte kan spåras i urin eller blod analys. Finns inget i kroppen innan.

    Har 2 fått st imovane 7,5 mg utanför recept. Har varit vaken nu i över 50 timmar pga mina fruktansvärda insomnings problem..börjar känna mig jäkligt trött. On inte konstig och glömsk...har försökt att sova på attarax melatonin, tyngd täcke men det är absolut omöjligt. Theralen, propavan och mirtazapin gör mig bara helt jävla galen av myrkrypningar. Det enda jag har hemma just nu är melatonin attarax och imovane. Jag lämnar blod och urin prov som skickas på analys för att jag skall kunna få tillbaka min Ritalin medicin som jag dumt nog åt mer av än förskriven mängd. Jag kan tänka mig att alla narkotika klassade läkemedel blir upptäcka när det skickas på analys. Även om det inte skulle bli positivt på urin stickan, så blir det kanske positivt på analysen. Min fråga är då om jag skulle kunna ta mig en halv eller hel 7,5 mg imovane ikväll vid sovdags och försäkra mig om att den är helt ute ur kroppen. Jag har som sagt ingen drog eller läkemedel som är narkotika klassat i kroppen alls sen 1 år tillbaka. Nu är det koks jag har vid svaghet för, men det är som sagt 1 år sedan jag ens tittade på det. Finns det någon här som vet när det absolut är ur kroppen HELT? Ta med att det är en halv eller endast 1 tablett jag tänker ta då isåfall och helt ren sen innan. Läst att halveringstiden är 6 timmar. Men vet inte om det gäller för urinstickor eller blod prov som inte skickas på analys.

  • Svar på tråden Hur många dygn tar det tills 1 tablett imovane (zopiklon) 7,5 mg vanligtvis är HELT ur kroppen? Så att det inte kan spåras i urin eller blod analys. Finns inget i kroppen innan.
  • Jasminezxxz
    Kjell2 skrev 2019-10-30 10:26:16 följande:

    Vågar du chansa baserat på ett anonymt inlägg på internet?


    Vad menar du? Halverings tiden? Jag läste det på FASS. Och det stod samma timme på alla andra sidor ja läste..
  • Kjell2
    Jasminezxxz skrev 2019-10-30 11:03:36 följande:
    Vad menar du? Halverings tiden? Jag läste det på FASS. Och det stod samma timme på alla andra sidor ja läste..
    Om någon här säger att det inte syns efter 12 timmar. Skulle du då våga ta med tanke på vad som kan hända om personen har fel.


  • Kerubmamman

    Jag skulle inte chansa. Jag vet en som kissat positivt, på stickprovet på jobbet, när hen tagit benzo (enl recept) flera dagar tidigare. Blodprovet visade dock att det var väldigt låga halter (spår av), så hen blev ?rentvådd?. Men du skulle inte bli rentvådd.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (hm)

    Ofta kollar de inte imovane, men det är inte omöjligt att de gör det. 

    Kolla flashback istället.

  • Anonym (Lasse-Maja)
    Jasminezxxz skrev 2019-10-30 10:10:13 följande:

    Har 2 fått st imovane 7,5 mg utanför recept. Har varit vaken nu i över 50 timmar pga mina fruktansvärda insomnings problem..börjar känna mig jäkligt trött. On inte konstig och glömsk...har försökt att sova på attarax melatonin, tyngd täcke men det är absolut omöjligt. Theralen, propavan och mirtazapin gör mig bara helt jävla galen av myrkrypningar. Det enda jag har hemma just nu är melatonin attarax och imovane. Jag lämnar blod och urin prov som skickas på analys för att jag skall kunna få tillbaka min Ritalin medicin som jag dumt nog åt mer av än förskriven mängd. Jag kan tänka mig att alla narkotika klassade läkemedel blir upptäcka när det skickas på analys. Även om det inte skulle bli positivt på urin stickan, så blir det kanske positivt på analysen. Min fråga är då om jag skulle kunna ta mig en halv eller hel 7,5 mg imovane ikväll vid sovdags och försäkra mig om att den är helt ute ur kroppen. Jag har som sagt ingen drog eller läkemedel som är narkotika klassat i kroppen alls sen 1 år tillbaka. Nu är det koks jag har vid svaghet för, men det är som sagt 1 år sedan jag ens tittade på det. Finns det någon här som vet när det absolut är ur kroppen HELT? Ta med att det är en halv eller endast 1 tablett jag tänker ta då isåfall och helt ren sen innan. Läst att halveringstiden är 6 timmar. Men vet inte om det gäller för urinstickor eller blod prov som inte skickas på analys.


    Zopiklon är narkotika klassat.
    Jag rekommenderar dig att göra som du blir tillsagd av sjukvård och eventuella terapeuter. Du ska aldrig själv vara din egen doktor, det är rent missbrukstänk.
    Det spelar ingen roll om du är vaken länge, kroppen kommer att ta ut sin rätt förr eller senare utan medicin om du inte råkar ha narkolepsi förstås. Jag vet att det är jobbigt och att man lätt tycker synd om sig själv men du klarar det!


    Det viktiga är att du håller dig drogfri så de kan återuppta din behandling.  

Svar på tråden Hur många dygn tar det tills 1 tablett imovane (zopiklon) 7,5 mg vanligtvis är HELT ur kroppen? Så att det inte kan spåras i urin eller blod analys. Finns inget i kroppen innan.