• Colourfulrainbow

    Har ni köpt någon adventskalender (till er själva) i år?

    Jag har köpt Lumenes. Jag behöver inte bli överraskad och därför kollade jag snabbt igenom innehållet och tyckte att det mesta kunde passa mig. Funderar lite på att köpa BareMinerals också.

    Vilka har ni köpt? Vilka har ni köpt tidigare år och avskytt/älskat?

  • Svar på tråden Har ni köpt någon adventskalender (till er själva) i år?
  • Anonym (Vuxen)

    Jag slutade med kalendrar när var runt tolv.

  • AniieeHär

    Till "mig"
    Åre Chokladfabriks kalender
    Yankee Candles kalender
    Chili Klaus kalender

    Till "Ugan":
    Hilkes tekalender
    Bare Minerals kalender
    Simply Chocolate kalender

    Plus en gemensam "vuxenkalender"

    Och hundarna får också varsin kalender.....


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Elin79)

    Också köpt Lumene för första gången, brukar gilla deras produkter. Sen blir det chokladkalender till barnen, gott så.

  • flygrl

    @TS & AniieeHär: Låter avancerat. Visste inte ens det fanns just annat än typ simpla chokladkalendrar.

    Brukar få en chokladkalender av föräldrarna varje Advent och det blir nog bra så.

  • AniieeHär
    flygrl skrev 2019-10-31 20:25:05 följande:

    @TS & AniieeHär: Låter avancerat. Visste inte ens det fanns just annat än typ simpla chokladkalendrar.

    Brukar få en chokladkalender av föräldrarna varje Advent och det blir nog bra så.


    Kolla in den här sidan (#notspon)

    https://www.adventskalendern.se/

    Jag  brukar också köpa en vanlig enkel chokladkalender på coop/hemköp för en tia eller vad de nu kostar. Rent objektivt är det ju rätt äcklig choklad, men nostalgi...
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • flygrl
    AniieeHär skrev 2019-10-31 20:31:27 följande:

    Kolla in den här sidan (#notspon)

    www.adventskalendern.se/

    Jag  brukar också köpa en vanlig enkel chokladkalender på coop/hemköp för en tia eller vad de nu kostar. Rent objektivt är det ju rätt äcklig choklad, men nostalgi...


    Oj, fantastiskt va många olika sorters kalendrar det finns. Kanske skulle köpa några roliga varianter och ge bort till nära & kära. Tack för tipset!

    Ja, dom vanliga chokladkalendrarna man köper på typ ICA är trevliga men chokladen brukar oftast inte va nåt vidare. Precis som dom där chokladhälsningarna man kan skicka på Alla hjärtan dag. :/
  • Bibbidi

    Sambon fick en chili-kalender av mig i present. Alltså en adventskalender som är fylld av olika chilisåser, vissa skulle vara superstarka. Han gillar chilisåser så tycket den passade.Solig

    Hade en kalender från Rituals förra året men vill ha någon annan i år. Funderar på en från body shop, eller en från yankee candle (doftljus). Är kul tycker jag att kunna öppna en lucka och få en liten överraskning varje dag. Vissa kalendrar för vuxna kan ju kosta en del men har man pengar och tycker det är roligt så varför inte.Glad

  • AniieeHär
    Bibbidi skrev 2019-10-31 21:25:49 följande:

    Sambon fick en chili-kalender av mig i present. Alltså en adventskalender som är fylld av olika chilisåser, vissa skulle vara superstarka. Han gillar chilisåser så tycket den passade.Solig

    Hade en kalender från Rituals förra året men vill ha någon annan i år. Funderar på en från body shop, eller en från yankee candle (doftljus). Är kul tycker jag att kunna öppna en lucka och få en liten överraskning varje dag. Vissa kalendrar för vuxna kan ju kosta en del men har man pengar och tycker det är roligt så varför inte.Glad


    Var snabb på om du ska ha Body Shops. Den lilla är redan slutsåld online.

    Både Body Shop och YC har alltid trevliga kalendrar.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Har ni köpt någon adventskalender (till er själva) i år?