• Granskogen66

    Blyg?

    Om man är en vuxen man med erfarenhet av familjeliv och hur man bemöter kvinnor hur kommer det sig att det är tvärstopp just nu?

  • Svar på tråden Blyg?
  • Godisbuske
    Antagligen för att din erfarenhet inte är så god som du tror, samtidigt som kvinnor idag har bra mycket mer möjligheter att träffa någon, inte är beroende av en man och har högre krav.
    När en kvinna lämnat en oduglig så vill hon gärna inte träffa en ny. Och det vimlar av odugliga män där ute. Så vem är du ? 

    Det gäller nog lika mycket blyga som oblyga kvinnor.
  • Anonym (Kräsen kvinna)
    Godisbuske skrev 2019-11-02 14:40:22 följande:

    Antagligen för att din erfarenhet inte är så god som du tror, samtidigt som kvinnor idag har bra mycket mer möjligheter att träffa någon, inte är beroende av en man och har högre krav.

    När en kvinna lämnat en oduglig så vill hon gärna inte träffa en ny. Och det vimlar av odugliga män där ute. Så vem är du ? 

    Det gäller nog lika mycket blyga som oblyga kvinnor.


    Vilket klockrent svar Godisbuske! Äntligen någon som förstår varför vi, när vi blivit lite äldre, inte går på samma mina igen!
  • Anonym (Haha)

    Inser att äldre kvinnor borde satsa på manliga oskulder istället! De har aldrig blivit dumpade för att vara oduglingar i alla fall!

  • Godisbuske
    Anonym (Kräsen kvinna) skrev 2019-11-02 19:12:01 följande:
    Vilket klockrent svar Godisbuske! Äntligen någon som förstår varför vi, när vi blivit lite äldre, inte går på samma mina igen!
    Nu skall jag väl inte försöka framstå som bättre än vad jag är. Jag vet vad som krävs för att en kvinna skall må och känna just det hon behöver i ett förhållande, vilket i mitt fall tar för mycket energi. En del har en tendens att aldrig bli nöjda. 

    Idag är många tjejer/kvinnor lite väl maskulina och få uppför sig ladylike. Men det kan ju inte alltid lastas kvinnan, det finns en hel del feminina killar/män idag. Så någon måste ju ta rollen, även om jag vet att många kvinnor ogillar det.

    Så på sätt och vis är jag också oduglig, jag har ingen lust att lägga den energi som krävs att tillfredsställa en kvinnas alla behov.  Men vem vet, kanske en okomplicerad feminin kvinna uppenbarar sig en vacker dag. Kanske hon bara finns kvar i det gamla sagornas värld. 

    Även om livet är bra mycket enklare utan, så visst saknar man kärlek ibland.

    Men jag unnar alla att hitta sin hälft att ha vid sin sida , i vått och torrt.

    Men inte för att man måste, utan för att man vill.
  • Ignoramus

    Haha tjadu, kvinnor blir inte ?maskulina? pga ?feminina? män och vice versa. Vi är alla sprinklade över hela spektrat, det är bara omvärlden som är lite mer öppen för olikheter numera. Inte alla, som du har bevisat med den här tråden, men de flesta.

    Det är kanske en av anledningarna till att det är tvärstopp?

  • Ignoramus

    Haha tjadu, kvinnor blir inte ?maskulina? pga ?feminina? män och vice versa. Vi är alla sprinklade över hela spektrat, det är bara omvärlden som är lite mer öppen för olikheter numera. Inte alla, som du har bevisat med den här tråden, men de flesta.

    Det är kanske en av anledningarna till att det är tvärstopp?

Svar på tråden Blyg?