• Anonym (pumpaläns)

    Mannen skriver först (Nätdating)

    Du är kvinna och nätdejtar. Tycker du att mannen ska skriva först till dig?
    Om du tycker det, varför tycker du så?

    Det är några kvinnor som kikar in på min profil med jämna mellanrum, men skriver inte. De vill väl visa att de finns, och hoppas på att jag ska skriva.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mannen skriver först (Nätdating)
  • Anonym (pardans)

    Det viktigaste är inte vem som skriver först. Det viktiga är att man bekräftar varann lika mycket. Om jag ser en skithet kille som jag vill ha kontakt med så går jag in på hans sida och förväntar mig klart ett besök tillbaks. Om han gillar vad han ser vill jag att han gör nån form av steg, som att likea nån av mina bilder eller profil, kanske kommentera något jag skrivit om, så att jag ska veta att han tycker jag är attraktiv. Efter det skriver jag oftast först men då vet jag ju att killen är öppen liksom. Det viktigaste sen är att nyfikenheten och kommunikationen flyter om vartannat och att varje mail bjuder in till ett nytt vilket män generellt är skitkassa på. Oftast dör det ut för att de inte klarar av att ställa frågor eller har skrivandet gåva.

  • Anonym (Axiom)

    Jag har alltid valt först och plockat den man jag vill ha men just därför har jag aldrig behövt ägna mig åt nätdejting. 

    Många kvinnor verkar fortfarande vilja bli uppvaktade istället för att metodiskt analysera om en ev. partner kan tänkas ha så mycket gemensamt med dem att det är värt att investera.

    Hormoner är trevligt men samförstånd håller längre.

Svar på tråden Mannen skriver först (Nätdating)