• Galenpanna007

    Avskyr spädbarnstiden

    Är det fler som inte gillar spädbarnstiden? Jag avskyr det här med att aldrig vara jag utan alltid ha en annan varelse som är 100% beroende av mig. Gnället i tid och otid, aldrig veta hur nätterna blir.

    Har också ett stort barn på5 år så det är inte första gången jag går igenom det heller. Kände samma sak sist men vågade aldrig erkänna det. Älskar att hänga och umgås med stora barnet , även om han testar mig så förstår jag vad han säger och vill samt att jag kan göra mat utan någon på mig eller bara ta en dusch i lugn och ro.

    Pappan finns med i bilden och vi delat på ansvaret och nätterna så jag är inte sliten på det sättet men jag bara ogillar bebistiden och känner mig så ensam med att tycka så. Det verkar som att folk kopplar ihop det med att inte älska sitt barn vilket jag verkligen gör, hon är både högt älskad och önskad och alldeles underbar.

    Vill bara veta om det finns fler som känner som jag och om ni har något tips kanske:)

  • Svar på tråden Avskyr spädbarnstiden
  • Pascal

    Jag kände lite likadant. Jag löste det genom att vi delade nätter, flaskmatade så även pappan kunde ta matningarna när han var hemma, åkte ut och gjorde roliga saker ganska ofta bara jag och bebisen så jag inte skulle känna mig helt låst. Och sist men inte minst så påminde jag mig själv ofta om att det bara är under en kortare tid, snart är hon 1 år och redan mer självgående :)

  • Anonymtjej1991

    Influencer Andrea Norrman på instagram har två små barn och skriver just nu massa om just hur spädbarnstiden inte alls är för henne! :) massor av mammor i kommentarsfälten som känner samma! Inte alls ovanligt.

    Själv hatar jag att vara gravid och allt som har med det att göra. Ingen är vi perfekt! Kram

  • Alexi

    Jag tycker spädbarnstiden var mysig men 2-3-årsåldern bara jobbig. Spädbarn ligger åtminstone där man lägger dem...

  • MsM84

    Tycker inte heller om spädbarnstiden. Alltså det är mysigt med bebisar, men inte att behöva ta hand om dem 24/7 känner jag. Mår dåligt som föräldraledig då allt kretsar kring barnet och hushållet upplever jag. Från ca ett år börjar jag känna glädje i att spendera tid med barnet sen blir det bara roligare..

Svar på tråden Avskyr spädbarnstiden