• Anonym (Jessica)

    Påverkar manlig omskärelse sexlivet negativt eller positivt?

    Då det finns några trådar där man debatterar omskärelse så tänkte jag fråga vad ni har för sexuella erfarenheter med omskurna män? Har ni upplevt dem positiva eller negativa?

  • Svar på tråden Påverkar manlig omskärelse sexlivet negativt eller positivt?
  • Anonym (ingen större skillnad)

    Har erfarit att de tar längre tid att komma och slår mycket med sin kuk. Haft 2 omskurna som gjort samma när de runkar liksom som jag inte direkt stött på hos killar med förhud. De daskar med den på ett märkligt sätt. Kan tycka det är lite trisst att det tar så lång tid men annars verkar känsligheten och att de tycker beröring är himmelskt skönt vara samma.

    Utseendemässigt är det fint och otroligt fräscht. Arabkillar tex rakar ju oftast sig också under armarna och har en helt annan renlighet och piffar med sig själv som jag gillar:)

  • Liberté

    Nedsatt känslighet över tid,sämre förmåga att känna värme är väl de vanligaste som tas upp. Keratinazion är vad de tror är det som påverkar.

    Detta är om vi utgår från ett lyckat ingrepp utan ärrbildning eller andra problem.

    Uthållighet vet jag inget om då det är något de flesta killar borde ha lärt sig innan de lämnar tonåren oavsett ?

    Nedsatt känsel har säkert den effekten också ifall man har problem med självkontroll.

  • Anonym (nej ingen könsstympning)

    Blir mycket mindre känsligt och inte lika skönt att runka och ha sex efter omskärelse.

    Som fördel brukar folk säga att det blir lättare att tvätta, som om det skulle vara svårt att dra bak förhuden liksom.

    Ingen man som har sin förhud kvar i vuxen ålder vill ta bort den.

  • Anonym (Beror på)

    Det beror på när omskärelsen gjordes. Skillnad på när det gjordes som barn och som vuxen. Som vuxen blir det inte bra. Som barn kan det bli ok om allt går rätt men jag är helt emot det av etiska skäl. Har provat killar med förhud, killarna omskurna som barn och killar omskurna som vuxna.

  • Anonym (CC)
    Liberté skrev 2019-11-03 23:22:11 följande:

    Nedsatt känslighet över tid,sämre förmåga att känna värme är väl de vanligaste som tas upp. Keratinazion är vad de tror är det som påverkar.

    Detta är om vi utgår från ett lyckat ingrepp utan ärrbildning eller andra problem.

    Uthållighet vet jag inget om då det är något de flesta killar borde ha lärt sig innan de lämnar tonåren oavsett ?

    Nedsatt känsel har säkert den effekten också ifall man har problem med självkontroll.


    Det har inte med självkontroll att göra när man har nedsatt känsel. Knulla i evigheter med mkt friktion, tryck och stimulans är kul när man är nykär, not so much varje dag.
  • Anonym (Ö)

    Sämre. Ollonet blir hård och trist. Svårare att runka.

  • Anonym (Positivt eller neutralt)

    Har haft två pojkvänner som varit omskurna, min nuvarande, plus en tidigare. Den ena amerikan som var omskuren pga tradition och inte religion och den andra hade trång förhud som barn.

    Själva sexet har varit helt likvärdigt avseende hur länge det tagit-tar för dem att komma, jämfört med andra pojkvänner eller älskare. Så jag har inte alls upplevt att de haft någon som helst försämrad känsla. Deras ollon har varit mjukt och fint, även om det ju är lite känsligare att ta direkt på, behöver tex saliv eller nåt annat om man ska runka tex. Plus att jag vet att min nuvarande smörjer in det ibland.

    Det som jag personligen upplever positivt är att deras penisar helt klart är fräschare än någon jag har haft sex med som har förhud. Jag tycker också att det är väldigt sexigt med en omskuren penis, snyggt, porrigt. Kanske är det därför som alla porrfilmer har omskurna män?

    I alla fall, jag har upplevt det som neutralt- positivt. Min pojkvän och även exet har väldigt positiv egen upplevelse av att vara omskurna också. Det påverkar såklart att de själva är nöjda hur det funkar sexuellt.

  • Liberté
    Anonym (CC) skrev 2019-11-04 05:41:41 följande:

    Det har inte med självkontroll att göra när man har nedsatt känsel. Knulla i evigheter med mkt friktion, tryck och stimulans är kul när man är nykär, not so much varje dag.


    Ja... Precis som jag skrev ?
  • Anonym (Q)

    Har haft några kortare förhållanden, eller mer tillfälliga förbindelser med omskurna killar.
    Som tjej tyckte jag att det är lite svårt att veta hur man ska bete sig när man runkar och suger när det inte finns någon förhud (framför allt när man runkar honom).
    Men antar att det är något man skulle lära sig om man hade en längre relation!

Svar på tråden Påverkar manlig omskärelse sexlivet negativt eller positivt?