• Anonym (ts)

    Be om förskott... HJÄLP

    Jag fick bara ca 3000kr i lön förra månaden och kommer som nog alla förstår inte klara mig på detta.
    Har sökt försörjningsstöd men fått avslag med motiveringen att jag kommer få en heltidslön f.o.m nästa lön och därav får jag låna ihop pengar denna månad.

    Jag har ingen att låna av och ingen möjlighet att ta lån. Måste därför fråga efter förskott från mitt arbete.
    Detta är ett extra arbete som jag har haft sedan januari i år. Jag känner inte min chef alls (vet faktiskt inte ens vem som är min närmaste chef?)

    Jag vill verkligen fråga efter ett förskott på iaf 2000 kr men hur ska jag skriva? Har aldrig gjort detta förut så jag vet inte hur man formulerar sig så att det låter bra? Behöver hjälp med detta och ber Er om tips?

    Jag är omtyckt på mitt arbete och jobbar alla pass jag kan. Tänkte maila till en allmän "personal-mail" där alla i chefsposition läser. Vill förklara att situationen är tillfällig men väldigt akut. Känns otroligt pinsamt men jag MÅSTE verkligen.

    Hyran har jag betalat med mina sparpengar men nu är jag helt pank! Inte kunnat betala el, gas, bredband, mobil, busskort, mat m.m.

  • Svar på tråden Be om förskott... HJÄLP
  • Anonym (ts)
    Giftskåneman skrev 2019-11-06 16:55:45 följande:

    Gå till personalchefen, eller lönekontoret.


    Vet ej vem som är personalchef eller var lönekontoret finns, om det finns nåt sånt?

    Kan bara göra detta via mail.
  • Praktisk58

    Snacka med närmaste chef.

    Du kanske kan få förskott.

    Du kanske behöver fler pass. Han kanske kan hjälpa ?

  • Tiina87
    Anonym (ts) skrev 2019-11-06 17:35:37 följande:

    Vet ej vem som är personalchef eller var lönekontoret finns, om det finns nåt sånt?

    Kan bara göra detta via mail.


    Nej, man gör inte sådan via mail.

    Fråga dina kollegor vem som är närmsta chef/personalchef eller vem som har hand om löner.
  • Anonym (ts)
    Tiina87 skrev 2019-11-06 19:45:40 följande:

    Nej, man gör inte sådan via mail.

    Fråga dina kollegor vem som är närmsta chef/personalchef eller vem som har hand om löner.


    Jag jobbar med olika människor varje pass, känner ingen egentligen.
  • Tiina87
    Anonym (ts) skrev 2019-11-07 13:03:55 följande:

    Jag jobbar med olika människor varje pass, känner ingen egentligen.


    Och därför kan du inte fråga eller?
  • Jemp

    Vem får du schemat ifrån? Vem sjukanmäler du dig till? Vad står för uppgifter på anställningsavtalet och lönespecen?

  • Jemp

    Jag hade skickat till den allmänna mailen och frågat efter kontaktuppgifter till lönekontor och min närmsta chef.

  • Anonym (ts)
    Jemp skrev 2019-11-07 13:54:36 följande:

    Jag hade skickat till den allmänna mailen och frågat efter kontaktuppgifter till lönekontor och min närmsta chef.


    Stort tack! Så kommer jag göra!
Svar på tråden Be om förskott... HJÄLP