• Anonym (Tung och trött)

    Någon som har lyft ögonlocken och kan berätta?

    Funderar starkt på att lyfta mina ögonlock. Dom är jättetunga och jag ser väldigt, väldigt trött ut hela tiden. Men jag är rädd för operationer och ännu värre när det är vid ögonen. Resultatet kommer ju att synas minst sagt och jag vill inte riskera att bli blind eller inte kunna stänga ögat och annat läskigt jag har hört om. Tänker gå till en plastikkirurg på ett välrenommerat privatsjukhus kosta vad det kosta vill.

    Men nu till operationen. Har du gjort den? Blev det bra eller dåligt? Vad ska man tänka på? Ångrade du dig? Berätta allt!

  • Svar på tråden Någon som har lyft ögonlocken och kan berätta?
  • Anonym (Elsa)

    Fick remiss till landstinget som fixade det snabbt. Inga förberedelser från min sida. Läkaren ritade var snitten skulle vara, lokalbedövade, kändes lite när de skar upp skinnet, stygnen var minimala. Ingen smärta efteråt och stygnen togs efter 10 dagar. Det enda var att smörja dagligen så skinnet höll sig mjukt. Jag är nöjd och har betydligt lättare att se framförallt åt sidorna.

  • Anonym (Tung och trött)
    Anonym (Elsa) skrev 2019-11-10 15:00:17 följande:
    Fick remiss till landstinget som fixade det snabbt. Inga förberedelser från min sida. Läkaren ritade var snitten skulle vara, lokalbedövade, kändes lite när de skar upp skinnet, stygnen var minimala. Ingen smärta efteråt och stygnen togs efter 10 dagar. Det enda var att smörja dagligen så skinnet höll sig mjukt. Jag är nöjd och har betydligt lättare att se framförallt åt sidorna.
    Så du är nöjd med andra ord? Kul! Var det konstigt att se dig själv i spegeln när du säkert såg annorlunda ut? Har du fått kommentarer att du ser piggare och yngre ut? Det är ju en bonus att man ser "bättre" ut efteråt.
  • Anonym (Elsa)

    Såg naturligtvis annorlunda och piggare ut och visst uppmärksammade omgivningen det också.

  • Anonym (Tung och trött)
    Anonym (Elsa) skrev 2019-11-10 15:47:49 följande:
    Såg naturligtvis annorlunda och piggare ut och visst uppmärksammade omgivningen det också.
    Kändes det inte konstigt att se annorlunda ut? Det syntes så mycket att andra märkte det? Jag vet inte om jag vill att det ska vara uppenbart för alla som känner mig att jag har opat mig fast jag skulle ju inte vara ledsen om jag såg pigg och glad ut förstås istället för ledsen och trött. Drömmer

    Ni som har opat er hur gamla var ni? Tänker att det kanske är skillnad att göra det om man är 35 jämfört med 70 år.
  • Anonym (Elsa)

    Var inget man själv såg annat än i spegeln :)

Svar på tråden Någon som har lyft ögonlocken och kan berätta?