• Anonym (Besviken)

    Grattis på födelsedagen

    Jag kanske är barnslig men jag är oerhört besviken. Jag fyllde år igår. Första födelsedagen i ny relation. Min sambo har pratat om min dag i en vecka och vad speciell den ska bli. Jag fick ett " Grattis på födelsedagen" och en kram...haha! Ingen frukost på sängen, ingen blomma, ingenting. Kvällen slutade med att jag bjöd på mat. Är inte detta lite märkligt eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Grattis på födelsedagen
  • Anonym (Vv)

    Hm, jag tänker att det är helg snart och att en överraskning kanske stundar? :)

  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Vv) skrev 2019-11-15 09:41:17 följande:

    Hm, jag tänker att det är helg snart och att en överraskning kanske stundar? :)


    Nej det blir inget mer firande än så. Jag och mina barn är bortresta under helgen.

    Jag tycker bara att det var så onödigt att prata om den kommande dagen som om att vi skulle mysa rejält och sen visade det sig att det bara var ett grattis jag blev uppvaktad med. Det hade ju varit bättre att vara tyst i det läget.
  • Anonym (camilla)

    Jag hade blivit både besviken och ledsen. Han kunde gott ha köpt en present/blomma och fixat lite god mat på kvällen. Gör precis likadant när han fyller år. 

  • sextiotalist

    Ungefär som våra födelsedagar.

    Ingen av oss har blivit besvikna.

  • Anonym (-)

    Hade han inte sagt något så hade det inte varit så konstigt, men när man går och pratar om det och bygger upp förväntningar och sedan händer..inget..ja då hade jag också tyckt det varit lite märkligt..

  • Frontline
    sextiotalist skrev 2019-11-15 09:55:56 följande:
    Ungefär som våra födelsedagar.
    Ingen av oss har blivit besvikna.
    Typ samma här.

    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (camilla) skrev 2019-11-15 09:54:48 följande:

    Jag hade blivit både besviken och ledsen. Han kunde gott ha köpt en present/blomma och fixat lite god mat på kvällen. Gör precis likadant när han fyller år. 


    Ja egentligen har ju han satt standarden på firande nu så jag borde det, men jag älskar honom och tycker om att planera och skämma bort mina nära.
  • Anonym (Ni)
    sextiotalist skrev 2019-11-15 09:55:56 följande:

    Ungefär som våra födelsedagar.

    Ingen av oss har blivit besvikna.


    Går ni också och drar upp den andras förväntningar innan?
  • Anonym (Besviken)

    Jag reagerar lite på att han firar alla andra vuxna i sin familj både under jul och födelsedagar

Svar på tråden Grattis på födelsedagen