• Anonym (Vad tycker ni?)

    Äldre kvinna?

    En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

    Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

    Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

    Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

  • Svar på tråden Äldre kvinna?
  • Anonym (Billie)

    Men skit i honom tänker jag. Så är det ju när msn dejtar och flirtar att det ibland avslutas innan det ens börjar vilket är bra så att man inte ödslar massa tid på varandra i onödan om det inte är rätt.

    Vem vet vad han reagerade på? Det kan ju ha varit ålder men kan ha varit nåt annat. Men även omdet var ålder så kan det ju ha varit viktigt för honom av rent praktiska skäl, om han tex vet redan nu att han vill träffa någon att skaffa barn med om ca 5+ år. Då är ju du inte rätt för honom oavsett om ni passar ihop förövrigt.

    För alla är det inte viktigt med ålder alls och vissa söker någon i just din ålder. Gå vidare!

  • Anonym (Anna)

    Men kanske tänker han sig ett liv med barn och då är det ju ganska låg chans om man satsar på en 40-åring?

  • Anonym (Vad tycker ni?)
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-15 15:07:04 följande:

    Men skit i honom tänker jag. Så är det ju när msn dejtar och flirtar att det ibland avslutas innan det ens börjar vilket är bra så att man inte ödslar massa tid på varandra i onödan om det inte är rätt.

    Vem vet vad han reagerade på? Det kan ju ha varit ålder men kan ha varit nåt annat. Men även omdet var ålder så kan det ju ha varit viktigt för honom av rent praktiska skäl, om han tex vet redan nu att han vill träffa någon att skaffa barn med om ca 5+ år. Då är ju du inte rätt för honom oavsett om ni passar ihop förövrigt.

    För alla är det inte viktigt med ålder alls och vissa söker någon i just din ålder. Gå vidare!


    Absolut, måste och ska gå vidare. Det kommer nog ändå ta ett par dagar innan jag kan släppa känslorna. Det jag reagerar på är just att det totalvände när han fick reda på min ålder. Sen var det ju flirt stadie, vi båda har redan barn, om han börjar sålla redan här får han hålla på länge.

    Även om han tar kontakt igen är det slut från min sida, barnsligt beteende helt enkelt.
  • Anonym (Vad tycker ni?)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-15 15:16:42 följande:

    Men kanske tänker han sig ett liv med barn och då är det ju ganska låg chans om man satsar på en 40-åring?


    Börjar också tro det, han har bara ett barn och vill nog ha flera.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:18:12 följande:

    Börjar också tro det, han har bara ett barn och vill nog ha flera.


    Skulle det kännas mer ok om det är där skon klämmer?
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:17:16 följande:

    Absolut, måste och ska gå vidare. Det kommer nog ändå ta ett par dagar innan jag kan släppa känslorna. Det jag reagerar på är just att det totalvände när han fick reda på min ålder. Sen var det ju flirt stadie, vi båda har redan barn, om han börjar sålla redan här får han hålla på länge.

    Även om han tar kontakt igen är det slut från min sida, barnsligt beteende helt enkelt.


    Han kanske vill ha flera barn och vill ha ett nytt familjeliv. Bättre att sålla tidigare än senare tycker jag. Det är ju Helt meningslöst att träffas om man redan känner att det inte kommer funka för att man vill olika.
  • Anonym (Vad tycker ni?)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-15 15:20:12 följande:

    Skulle det kännas mer ok om det är där skon klämmer?


    Ja absolut, men tycker ff han är oartig. Man avslutar fint.
  • Anonym (Vad tycker ni?)
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-15 15:27:25 följande:

    Han kanske vill ha flera barn och vill ha ett nytt familjeliv. Bättre att sålla tidigare än senare tycker jag. Det är ju Helt meningslöst att träffas om man redan känner att det inte kommer funka för att man vill olika.


    Nja, jag var inte ute efter giftermål, han är ungkarl, varför inte bara ha kul tillsammans?
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:46:01 följande:

    Nja, jag var inte ute efter giftermål, han är ungkarl, varför inte bara ha kul tillsammans?


    Jag pratade inte om vad du var ute efter utan vad han eventuellt var ute efter, eftersom han dragit sig ur.

    Om du bara vill ha lite kul så får du ju räkna med att de som är mer seriösa och vill ha ett seriöst förhållande kommer välja bort dig.
  • Anonym (Vad tycker ni?)
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-15 15:53:53 följande:

    Jag pratade inte om vad du var ute efter utan vad han eventuellt var ute efter, eftersom han dragit sig ur.

    Om du bara vill ha lite kul så får du ju räkna med att de som är mer seriösa och vill ha ett seriöst förhållande kommer välja bort dig.


    Alltså det är ok att backa, men att pga ålder iskallt avsluta är märkligt.
Svar på tråden Äldre kvinna?