• Anonym (tänker)

    Vilka bilder är ok att ha uppe?

    Jag har bilder på pianot och vissa bokhyllor. Fotografier som jag har tagit de flesta av. Bilderna är dessa:

    Min avlidne make
    Min avlidna dotter (4 år)
    Min levande dotter (8 år, nytaget)
    Döttrarna tillsammans (4 år)
    Hela familjen tillsammans
    Mitt och makens bröllopsfoto
    Mina föräldrars bröllopsfoto
    Makens föräldrars bröllopsfoto
    Mina morföräldrars bröllopsfoto
    Två generationsfoton 5 generationer med döttrarna yngst
    Ett gäng porträtt på olika familjemedlemmar i olika situationer

    Om du skulle bli ihop med mig, vilka foton skulle du vara ok med och vilka skulle du önska eller kräva att jag tog bort? 

  • Svar på tråden Vilka bilder är ok att ha uppe?
  • neverpreggo

    Konstig fråga. Vem skulle kräva att du tar bort någon av dessa?

  • Anonym (tänker)
    neverpreggo skrev 2019-11-15 17:39:31 följande:

    Konstig fråga. Vem skulle kräva att du tar bort någon av dessa?


    Tanken kom apropå en annan tråd 
  • neverpreggo
    Anonym (tänker) skrev 2019-11-15 17:42:34 följande:
    Tanken kom apropå en annan tråd 
    Jo, såg den men det var väl ingen som höll med och dina exempel är inte direkt konstigare :P
  • Anonym (tänker)
    neverpreggo skrev 2019-11-15 17:43:28 följande:
    Jo, såg den men det var väl ingen som höll med och dina exempel är inte direkt konstigare :P
    Det fanns de som höll med så jag tänkte att de kanske kunde tycka till.
  • Anonym (eh)

    Om jag skulle vara en ny partner så skulle jag inte tyckt om att du hade en massa bilder på din make, annat än i dotterns rum eller nåt. För mig skulle det betyda att du inte gått vidare och inte är redo för ett nytt förhållande.

  • Anonym (A)
    Anonym (eh) skrev 2019-11-15 17:56:44 följande:
    Om jag skulle vara en ny partner så skulle jag inte tyckt om att du hade en massa bilder på din make, annat än i dotterns rum eller nåt. För mig skulle det betyda att du inte gått vidare och inte är redo för ett nytt förhållande.
    Det tycker jag med.
  • Anonym (tänker)
    Anonym (eh) skrev 2019-11-15 17:56:44 följande:

    Om jag skulle vara en ny partner så skulle jag inte tyckt om att du hade en massa bilder på din make, annat än i dotterns rum eller nåt. För mig skulle det betyda att du inte gått vidare och inte är redo för ett nytt förhållande.


    Ok, tack för ärligt svar.
  • Anonym (tänker)
    Anonym (A) skrev 2019-11-15 17:58:56 följande:
    Det tycker jag med.
    Ok.
  • Brumma

    Lite beroende hur fotografierna var placerade men det enda jag skulle kunna "vilja ändra på" vore att flytta in bilden på din make, samt er bröllopsbild till barnens rum.

    Men det beror som sagt lite på hur de var placerade och hur du skulle inkludera mig bland dina fotografier.

    Jag har själv förlorat en partner men vi hade inte barn ihop. Bilderna på honom har jag i ett fotoalbum, nedpackat bland andra saker som betyder mycket för mig.

  • Ess

    Bilderna på barnen är ok att ha framme.

    Exet död eller levande hade fått mig att backa. Är han avliden så hade jag tänkt att du inte gått vidare.

    Lever han hade jag enbart tyckt det var sjukt.

    Jag beblandar mig inte med mina egna ex och vill inte heller ha andras.

Svar på tråden Vilka bilder är ok att ha uppe?