• Anonym (35/55)

    Ljuga om åldern på Tinder/dejtingsiter

    Jag är en 35årig man. Jag har gjort ett litet experiment för mig själv på dejtingsiter.

    Med min riktiga ålder (35) tycker en del tjejer att jag är för gammal. Så först tänkte jag att jag skulle låtsas vara yngre, men det hade inte funkat så bra. lite grått hår, kråksparkar osv. Så istället testade jag att tänka tvärtom, istället för att försöka låtsas vara 25 och se ut som en gammal gubbe trots att jag "är" 25, så tänkte jag att jag kunde ljuga rejält, uppåt. Istället för mina 35 så skriver jag 55. 

    Detta har lett till att flertalet tjejer skrivit till mig. "Oj vad het du är" "Wow att se ut så vid 55!" "Vilken kropp du har!" "Du är en riktig DILF" "Du ser 20 år yngre ut!" (hahaha) och detta har gett ett intresse från både yngre, jämnåriga och äldre tjejer!

    Jag får alltså mer dejter som 55 än som 35...oavsett ålder på tjejer!

    Är det ett fult knep att få dejter på eller är det smart? En 55 åring som ser ut som 35, är det något attraktivt rent generellt eller har jag bara hittat det fåtalet som tycker det?

  • Svar på tråden Ljuga om åldern på Tinder/dejtingsiter
  • Anonym (Ivy)

    Alltså, jag tycker bara att det är tragiskt. Våga stå för att du är 35 istället.

  • Anonym (35/55)
    Anonym (Ivy) skrev 2019-11-16 15:56:20 följande:

    Alltså, jag tycker bara att det är tragiskt. Våga stå för att du är 35 istället.


    Anonym (Ivy) skrev 2019-11-16 15:56:20 följande:

    Alltså, jag tycker bara att det är tragiskt. Våga stå för att du är 35 istället.



    Ja det är tragiskt. Men vad tycker du är mest attraktivt, en 35årig man, eller en 55 årig man som ser 20 år yngre ut?
  • smulpaj01
    Anonym (35/55) skrev 2019-11-16 16:05:45 följande:

    Ja det är tragiskt. Men vad tycker du är mest attraktivt, en 35årig man, eller en 55 årig man som ser 20 år yngre ut?


    En 35 åring som ser ut som 35 är mycket mer attraktivt än en 50 åring som av "någon anledning" (Hmmm) ser 20 år yngre ut! En 35 åring som låtsas vara 25 men ser ut som 35 är också oattraktivt!

    Tror du har lyckats hitta de mycket fåtal kvinnor som tycker så.
  • Anonym (E)

    Det beror ju på att du då har något positivt som sticker ut. Något speciellt som folk hajar till för. Då är det större chans att folk lägger märke till dig och då också skriver/svarar. När du är ditt riktiga jag är du antagligen intetsägande, medelmåttig och sticker inte ut på något sätt - klart at folk är mindre benägna att bli intresserade och höra av sig, eller ens se dig, då.

  • Anonym (Anonymum)

    Men om vi antar att du är ute efter en relation, du väljer en av kvinnorna att satsa på. Vad tror du händer när hon får reda på att det första du gjorde var att ljuga? För så fort hon får reda på ditt namn och adress så kommer din ålder fram. Om vi antar att hon precis som alla andra söker en ärlig människa att umgås med? Lögnen kommer alltså hindra dig från att få något annat än kommentarer på Tinder och en första dejt. Vid tredje dejten är det redan kört, när ni väl ska lära känna varandra, hitta gemensamma nämnare osv. Du kan gå miste om "den rätta" som antagligen kommer fly fältet när det kommer fram att lögnare är ett av dina personlighetsdrag...

  • Anonym (Anonymum)
    Anonym (35/55) skrev 2019-11-16 16:05:45 följande:

    Ja det är tragiskt. Men vad tycker du är mest attraktivt, en 35årig man, eller en 55 årig man som ser 20 år yngre ut?


    Det mest attraktiva i valet av partner är en ärlig man som är öppen och vågar visa sig själv. Det andra, att ljuga för att få lite ytliga tomma kommentarer och någon som vill träffas EN gång på EN enda dejt, tyder på låg självkänsla och dåligt självförtroende.
  • Anonym (H)

    Är jag den enda kvinna som googlar upp var personen bor och därigenom får upp diverse information om ålder, giftermål, osv? Förvånar mig att folk verkar kunna bli så lätt lurade av åldrar.. Jag är försiktig innan jag går på dejt, men det verkar visst inte alla vara..

  • Anonym (E)
    Anonym (H) skrev 2019-11-16 16:28:03 följande:

    Är jag den enda kvinna som googlar upp var personen bor och därigenom får upp diverse information om ålder, giftermål, osv? Förvånar mig att folk verkar kunna bli så lätt lurade av åldrar.. Jag är försiktig innan jag går på dejt, men det verkar visst inte alla vara..


    Nej, det är du inte. Jag googlar personen, kollar vilka som är skrivna på adressen, kollar lexbase, kollar igenom hela deras sociala medier, googlar deras telefonnummer etc. Är trött på alla otrogna, det är främst därför jag gör det. Men även för att se så det inte är en uppenbart farlig/kriminell/lögnaktig människa.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ivy) skrev 2019-11-16 15:56:20 följande:
    Alltså, jag tycker bara att det är tragiskt. Våga stå för att du är 35 istället.
    Håller med
  • Anonym (M)

    Om du och tjejerna bara vill ligga så fine, annars är det ju kontraproduktivt. Det går på någon minut att hitta din riktiga ålder så du blir ju avslöjad direkt om ni blir seriösa. Jag hade klippt direkt om jag upptäckte att du hade ljugit.

Svar på tråden Ljuga om åldern på Tinder/dejtingsiter